تصویب قانون صدور اوراق قرضه دولتی با پشتوانه بیت کوین در السالوادور

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش بازار؛ پارلمان السالوادور قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن، صدور اوراق قرضه دولتی با پشتوانه بیت کوین را در این کشور قانونی می سازد.

بر اساس این گزارش، این اوراق که از آن به عنوان «اوراق آتشفشانی» یاد می شود، قرار است برای پرداخت بدهی های خارجی دولت و همچنین ساخت «شهر بیت کوین» در السالوادور مورد استفاده قرار گیرد.

گفته می شود قانون مذکور با ۶۲ رای موافق در برابر ۱۱ رای مخالف در پارلمان السالوادور به تصویب رسیده و پس از امضای «نایب بوکله» رئیس جمهوری این کشور اجرایی خواهد شد.

اداره بیت کوین السالوادور نیز با انتشار یک پست در صفحه رسمی توئیتر خود، این خبر را تایید کرده است. این اوراق قرار است به صورت توکن های بلاکچینی به نام «توکن آتشفشان» برای خرید عمومی در السالوادور عرضه شده و از عایدات آن برای راه اندازی بزرگترین شهر استخراج بیت کوین جهان استفاده شود.

السالوادور از سال گذشته، اقدام به ساخت این شهر نموده و قرار است از انرژی گرمایشی حاصل از آتشفشان های مشهور این کشور برای تامین برق مورد نیاز برای استخراج بیت کوین استفاده شود.

گفتنی است، این کشور یکی از بزرگترین سرمایه گذاران و علاقمندان پر و پا قرص بیت کوین در جهان به حساب می آید که علیرغم ریزش های سنگین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲، همچنان به سرمایه گذاری های کلان خود در زمینه خرید و استخراج این رمزارز ادامه می دهد؛ موضوعی که منجر به نگرانی فزاینده صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۲۲ شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *