درآمد مالیاتی استان‌های محروم محقق نمی شود

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمهدی فرشادان، با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: یکی از بزرگترین مشکلات بودجه سال جاری تأخیر در ارائه این بودجه به مجلس بود.

وی با بیان اینکه بودجه در سال‌های گذشته به موقع به صحن ارائه می‌شد، ادامه داد: به واقع یکی از مشکلات اعضای کمیسیون تلفیق کمبود زمان در بررسی بودجه است لذا حتماً تامین زمان بیشتر دقت در زمینه بررسی بودجه را ارتقا می‌دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات لایحه بودجه سال آتی گفت: تعداد فروش بشکه های نفت، نرخ دلار و قیمت فروش نفت از جمله مشکلات لایحه بودجه است و به نظر می‌رسد اعداد پیش‌بینی شده در این زمینه‌ها مقداری دور از دسترس است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آتی با اشاره به افزایش میزان مالیات ها در این بودجه ادامه داد: در بودجه سال آتی به میزان ۷۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده است که با توجه به شرایط تورمی فعلی این عدد برای استان‌های محروم تحقق پیدا نخواهد کرد و از منابع درآمدی دولت کاسته خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تورم در سال آینده چهل و دو نیم درصد پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: امیدواریم با کار کارشناسی که در کمیسیون تلفیق در راستای بررسی بودجه انجام می‌شود بتوانیم میزان فروش نفت، میزان مالیات ها را واقعی تر ببینیم تا کمترین میزان فشار و بیشترین میزان تحقق بودجه را در سال آینده شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بنا داریم سقف بودجه را به یک میزان نگه داریم گفت: از این رو تلاش می کنیم فشار کمتری به دولت وارد شود اما باید گفت که اعتبارات عمرانی در سطح کشور اعتبارات ناکافی است.

فرشادان با بیان اینکه در این شرایط تکمیل پروژه های عمرانی سال های سال به طول می انجامد، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از نمایندگان از استانهای محروم هستند لذا این نمایندگان خواستار این هستند که این پروژه ها در کمترین زمان پیش‌بینی شده به نتیجه رسد بنابراین ممکن است مقداری منابع بودجه عمرانی در لایحه بودجه آن هم از طریق سایر ردیف‌های بودجه‌ای تقویت شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *