هشدار پلیس نسبت به جعل رسید خرید توسط کلاهبرداران اینترنتی/دستگیری مالخران تجهیزات صنعتی

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

آرمان ملی آنلاین – سرهنگ دوستعلی جلیلیان با اشاره به دو پرونده مهم پلیس شهرستان ری گفت: دریافت خبری مبنی بر جمع آوری مقادیر زیادی اموال مسروقه در یکی از منازل محله “سیزده آبان ”  سبب شد تا موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری این محل  قرار گیرد.

وی افزود: مأموران دایره تجسس کلانتری، این مکان را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند و متوجه شدند که گردانندگان آن دو مرد حدود۴۰ ساله هستند. این افراد به خرید و فروش اموال مسروقه می‌پرداختند و چند فرد مشکوک به این مکان تردد می‌کردند.

جلیلیان تصریح کرد: تیم رسیدگی‌کننده به پرونده روز گذشته پس از هماهنگی قضایی در اقدامی ضربتی وارد عمل شد و با دستگیری متهمان، در بازرسی از این محل ۳۷ کالای مسروقه مانند دریل‌های صنعتی ،هیلتی صنعتی، انجین موتورسیکلت و دینام صنعتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: تحقیقات پلیس برای دستگیری سارقان اموال مسروقه، شناسایی مال‌باختگان و دیگر جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.

بازداشت کلاهبرداران سایت های اینترنتی

جلیلیان در ادامه با اشاره به دستگیری و بازداشت چند کلاهبردار سایت‌های اینترنتی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی با ارائه رسید جعلی سبب شد تا کارشناسان پلیس فتا به این موضوع رسیدگی کنند.

وی افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته گفت که پس از درج آگهی فروش طلا در سایت‌های اینترنتی، شخصی به عنوان خریدار با وی تماس گرفته و درخواست شماره حساب برای واریز وجه کرده است. در ادامه متهم با مراجعه به منزل وی و نمایش رسید واریز وجه در گوشی همراه خود، طلاها را دریافت کرده است. شاکی بعد از آن متوجه شده که هیچ وجهی به حساب وی واریز نشده و متهم رسید جعلی به وی ارائه کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: بررسی‌های علمی و هوشمندانه و جستجوهای ویژه در فضای سایبری سبب شناسایی متهم در یکی از مناطق تهران شد. ماموران پلیس پس از هماهنگی با مقام قضایی، به مخفیگاه وی اعزام شدند که در یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر کردند. در جریان بازدید از محل، دو تخته فرش به ارزش پنج میلیارد ریال و ۱۵۰ گرم طلا به ارزش یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به همراه یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

وی افزود: متهم پس از مواجه شدن با مدارک و مستندات ارائه شده، به جرم خود معترف شد و دو همدست خود را نیز معرفی کرد.

جلیلیان گفت: سایر متهمان پرونده نیز دستگیر شدند و از مخفیگاه آن‌ها دو دستگاه چاپگر حرفه‌ای هوشمند کشف شد.

وی اظهار کرد: در ادامه متهمان برای طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا، جلیلیان به شهروندان هشدار داد که سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا از واریز وجه به حساب بانکی خود اطمینان حاصل کنند.

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *