انتشار بولتن مقالات و دستاوردهای علمی جهانی در حوزه مالی

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش صدای بانک از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، مهدی صالحی با بیان اینکه به ‌عنوان بازوی پژوهشی فرابورس ایران، به‌روز بودن و آگاهی از اولویت‌ها و مطالعات نهادهای بین‌المللی، اندیشکده‌ها و موسسات معتبر را جز وظایف خود می‌دانیم، گفت: از این رو فعالیت‌های این نهادها را رصد می‌کنیم تا با جریان سریع و پرشتاب تحولات مالی که چندی‌ است با تحولات تکنولوژیک نیز گره خورده است، همگام باشیم.

مدیر نوآوری و مطالعات اقتصادی فرابورس با تاکید بر اینکه بخش خدمات مالی یکی از محرک‌های اصلی اقتصاد هر کشور است، افزود: با پویایی این بخش و فراهم بودن جریان آزاد سرمایه و نقدینگی، شرکت‌ها می‌توانند عملکرد بهتری از خود نشان داده و ریسک خود را مدیریت کنند که در نهایت شرایط رشد اقتصادی بهتری را مهیا می‌کند.

او یکی از اهداف فعالیت‌های پژوهشی را یافتن راه‌حل‌ها و دید تازه برای مسائل پیش‌روی بازار دانست و بیان کرد: در این مسیر گاهی با مقالات جالب توجهی رو‌به‌رو می‌شدیم که یافته‌های آن‌ها برای مخاطبان از جمله دانشجویان و علاقه‌مندان بازار‌های مالی و حتی سیاست‌گذاران مفید است.

صالحی در ادامه در خصوص هدف از انتشار این بولتن، این‌گونه توضیح داد: تصمیم گرفتیم مقالات و مطالبی که ویژگی‌هایی از جمله اعتبار منتشر‌کننده، علمی بودن و مفید بودن را دارا بوده و نسبتا به تازگی منتشر شده باشند، گردآوری کرده و نتیجه را در قالب گاهنامه منتشر کنیم که امیدواریم خروجی این کار بتواند دیدی به مخاطب در مورد جهت حرکت و دغدغه‌های روز این حوزه بدهد.

مدیر نوآوری و مطالعات اقتصادی فرابورس ایران در پایان، توسعه‌یافتگی حوزه مالی را زمینه‌ساز و هم‌تراز با توسعه‌یافتگی اقتصادی-سیاسی دانسته و اظهار داشت: مسیر ارتقا و تعمیق بازار سرمایه از توجه به نیازهای داخلی و نگاه به فرآیند پیشرفت و توسعه در بازارهای مختلف می‌گذرد.

شایان ذکر است نخستین شماره از بولتن تازه‌ترین مقالات و دستاوردهای علمی جهانی در حوزه مالی در لینک https://www.ifb.ir/RnD_Detail.aspx?id=109 در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *