گامی جدید در مسیر مدرن سازی معدن زیرزمینی سرب نخلک

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

مدیر نظارت ایمپاسکو در آستانه هفته دولت خبر داد:

مدیر نظارت ایمپاسکو از اتصال بخش دوم شبکه ۱۶۵ متری زیر زمینی قدیمی نخلک به طرح استخراج مکانیزه به عنوان یک گام جدید در مدرن سازی این معدن خبر داد.

آرمان ملی آنلاین – به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، ابوطالب اشکوری در آستانه هفته دولت، با بیان این خبر گفت: شبکه زیرزمینی و حفر معدن نخلک در ۲ بخش تونل های قدیمی به طول ۵۵ کیلومتر و شبکه استخراج مکانیزه (اسپیرال) است که فعالیت طرح اسپیرال با خاکبرداری پرتال ورودی در دی ۹۸ آغاز شد.

وی افزود: در اسفند ۹۹ و با فعالیت ۱۵ ماهه دسترسی به طبقه ۱۲۵ متری میسر شد و اکنون نیز پس از گذشت حدود ۳۰ ماه از آغاز اجرای طرح، دسترسی افراد و ماشین آلات سبک و سنگین علاوه بر بخش قدیمی، از بخش اسپیرال نیز محقق شده است.

تکمیل طرح استخراج مکانیزه تا پایان شهریور ۱۴۰۲
مدیر نظارت ایمپاسکو با بیان اینکه طرح مکانیزه استخراج معدن نخلک تا پایان شهریور ۱۴۰۲ تکمیل می شود، خاطر نشان کرد: هدف از اجرای طرح مکانیزه، ارتقای ایمنی در تردد، افزایش مسیرهای دسترسی به شبکه های زیرزمینی، بهبود وضعیت تهویه و به کارگیری ماشین آلات و کاهش کار فیزیکی و بدنی کارکنان و نیز افزایش قابل توجه حجم استخراج است.
وی ادامه داد: این در حالی است که تا قبل از اجرای طرح اسپیرال، دسترسی به طبقات زیرزمینی تنها با چاه آسانسور صورت می گرفت و درنتیجه، امکان انتقال ماشین آلات معدنی به طبقات وجود نداشت.

تجهیزات مدرن مورد استفاده
اشکوری با اشاره به این‌که راهبر مجتمع سرب نخلک با هدف مکانیزه کردن معدن زیر زمینی، اقدام به تجهیز ماشین آلات معدنی مدرن کرده است، گفت: این طرح در راستای افزایش ظرفیت تولید و ارتقای ایمنی در حین عملیات معدنکاری انجام شد.
وی افزود: از جمله تجهیزات به کار رفته شامل ۲ دستگاه لودر LHD با ظرفیت ۳ متر مکعب و ۳ دستگاه لودر مینی LHD با ظرفیت یک متر مکعب، ۴ دستگاه تراک زیرزمینی۲۰ تنی، ۲ دستگاه جامبو دریل، ۲ دستگاه لودر کوماتسو۴۷۰ و یک دستگاه مینی بیل برای عملیات لق گیری است.
به گفته مدیر نظارت ایمپاسکو، با ارتباط شبکه زیر زمینی طبقه ۱۶۵ متری به تونل اسپیرال معدن مذکور، استخراج ماده معدنی توسط لودر LHD بارگیری و به وسیله کامیون و تراک‌های زیرزمینی به سطح زمین منتقل می شود. این اقدام، افزایش کارایی استخراج و در نهایت افزایش تولید محصول را به دنبال خواهد داشت.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *