انباشت ۱۰هزار خودرو در پارکینگ ایران خودرو خراسان

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

بیژن زاهدی فرد در بازدید سرزده معاون وزیر و مدیر کل صمت این استان ضمن تاکید بر تحویل خودرو در فرصت یک هفته آینده، وجود چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه از ۱۰ هزار خودروی موجود در پارکینگ این شرکت را به دلیل فرایند شماره گذاری موارد دیگر، منطقی خواند و افزود: تعداد پنج هزار و۲۰۰ دستگاه از این خودرو‌ها فاکتور شده و روز پنج شنبه، یک هزار و۷۰۰ پلاک رسیده است که درحال ترخیص خودرو هستیم و مابقی طی روز‌های آینده حتی روز جمعه ترخیص می‌شود.

علت تاخیر در تحویل خودروها چیست؟

زاهدی فرد، یکی دیگر از علل افزایش آمار پارکینگ این شرکت را وجود دو هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو «هایما» به دلیل تاخیر در تایید صندلی آن از طرف اداره استاندارد عنوان کرد و گفت: به محض تایید، این تعداد نیز از پارکینگ، تحویل مشتری از آمار پارکینگ، کسر می‌شود.

وی مدت زمان تعیین شده تولید خودرو برای مشتری را ۱۱ روز بیان کرد و با اشاره به اینکه به طور میانگین در هشت روز خودرو، تولید و تحویل مشتری می‌شود، دلیل تاخیر در تحویل خودرو را مباحث مربوط به پلاک‌گذاری، تامین قطعات، مباحث مربوط به استاندارد و تامین نشدن تریلی‌های حمل خودرو بیان کرد.

زاهدی فرد گفت: به دلیل اینکه در کریدور شرق کشور قرار داریم، برخی از تریلی‌های حمل خودرو در این خطوط که مبالغ خوبی از کشور‌های همسایه به آن‌ها داده می‌شود، مشغول حمل خودرو هستند؛ از سوی دیگر به عنوان مثال خودروی «هایما» که فقط در ایران خودرو خراسان تولید می‌شود باید به تمام نقاط کشور ارسال شود که در این خصوص برای تامین تریلی حمل خودرو نیز با مشکل مواجه می‌شویم و در برخی موارد برای تامین نظر مشتری، مجبوریم کمتر از ظرفیت تریلی، بارگیری کنیم.

بررسی علت حجم بالای خودروهای موجود در ایران خودروی خراسان

حسین فرهیدزاده، معاون وزیر صمت نیز در این بازدید سرزده از شرکت ایران‌خودرو خراسان و بازدید از حجم بالای خودروهای موجود در توقفگاه این شرکت، روند ارسال و واگذاری خودروها به مشتریان را بررسی کرد.

وی در جریان این بازدید اظهار کرد: در هر مقوله‌ای باید هر چه سریع‌تر مشکلات برطرف شود و مشتریان به خودروهای خود دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: از ابتدای فروردین‌ماه امسال تا پایان شهریورماه، ۷۷۷ هزار پرونده تخلف در همه حوزه‌های بازار در سامانه مدیریت بازرسی (سیمبا) تشکیل شده است که ارزش ریالی آن ۱۷۵ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان است.

فرهیدزاده با بیان اینکه از این تعداد ۱۱۴ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده، اضافه کرد: از پرونده‌های تشکیل شده، ۲۴۲ پرونده مربوط به خودرو بوده که در یک ماه گذشته و پس از ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات در حوزه خودرو تشکیل شده است.

وی ادامه داد: طبق این دستورالعمل روال کار آن است که بازرسان در ادارات کل صمت استان‌ها پس از مراجعه مردم و اخذ شکایت، پرونده را تشکیل داده و با قیمت‌هایی که شورای رقابت برای خودروها اعلام می کند، تطابق بدهند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: در صورت مغایرت، پرونده گران فروشی تشکیل شده و پس از گذراندن مراحل اداری راهی تعزیرات حکومتی می‌شود.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *