افزایش رضایتمندی سهامداران با دریافت الکترونیکی سود

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

افزایش رضایتمندی سهامداران با دریافت الکترونیکی سود
به گزارش صدای بانک از  پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، نادر جزایری در خصوص مزایای پرداخت سود سهامداران از طریق سجام و الکترونیکی شدن حق تقدم‌ها بیان کرد: اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار برای تسهیل و تسریع فرایند دریافت سود مجامع شرکت‌ها توسط سهامداران و همچنین حضور در افزایش سرمایه‌ها و راه‌اندازی سامانه جامع ذینفعان بازار سرمایه و… به نوبه خود اقدام مثبتی بوده و در افزایش رضایتمندی و اعتماد سرمایه‌گذاران تاثیرگذار است؛ اما بازار سرمایه برای رسیدن به جایگاه واقعی خود نیازمند اقدامات کلان‌تری است.

شرط تقویت اعتماد
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که بازار سرمایه به شرط تقویت اعتماد عمومی به لحاظ تحلیلی، کاملا ارزنده بوده و پتانسیل رشد دارد، گفت: مهمترین گام در راستای تقویت اعتماد عمومی، انعکاس صادقانه و صریح واقعیت‌ها به سرمایه‌گذاران است. سیاستگذاران باید عملاً به سرمایه‌گذاران نشان دهند مداخله‌ای در بازار سرمایه ندارند تا نگرانی‌های سرمایه‌گذاران مرتفع شده و اقبال عمومی به بازار سرمایه بیشتر شود.

هدایت سرمایه‌های خرد به سمت بازارهای مولد
مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در پایان با بیان این که بازار سرمایه از تورم و رشد سایر بازارها جا مانده و ارزش جایگزینی نکته مغفول مانده این روزهای بازار است، تصریح کرد: ارزش جایگزینی بسیاری از شرکت‌های بازار، چند برابر ارزش بازار فعلی آنها است و اگر اعتماد سرمایه‌گذاران جلب شود، حتما بازار سهام مستعد رشد خواهد بود. ضمن‌اینکه راهکار مهار تورم نیز هدایت سرمایه‌های خرد به سمت بازارهای مولد از مسیر بازار سرمایه است. مشروط بر آنکه با اعتمادسازی، این نگرش در جامعه شکل بگیرد که بازار سرمایه، مناسب‌ترین و کم‌ریسک‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *