تقویت بازار سرمایه مانع حباب در بازارهای پولی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

تقویت بازار سرمایه مانع حباب در بازارهای پولی می‌شود
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، محمد حسن آصفری، بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه و سهامداران اشاره کرد و گفت: واگذاری شرکت‌ها از سوی دولت و پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه از جمله اقداماتی است که باعث تقویت بازار سرمایه شده و اعتماد مردم را به آن بیش از پیش افزایش خواهد داد.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به این که بازار سرمایه نیاز به حمایت از سوی دولت دارد، عنوان کرد: اگر بتوان فروش اوراقی که در بودجه آورده شده را از طریق بازار سرمایه انجام و در اختیار مردم قرار داد، به طور قطع، شاهد شکوفایی و رشد بازار خواهیم بود.

حباب در بازارهای پولی
آصفری اظهار داشت: تقویت بازار سرمایه علاوه بر افزایش اعتماد مردم، مانع حباب در بازارهای پولی و همچنین حضور دلالان در بازار می‌شود.
نماینده مردم اراک بیان کرد: برخی مصوبات به طور مستقیم و غیر مستقیم در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و مکلف کردن دولت در برخی موارد تنها به منظور حمایت از بازار سرمایه است.

حمایت از صنایع بنیادی
وی درباره حمایت از صنایع بنیادی در بودجه ۱۴۰۳، عنوان کرد: بهتر است در لایحه بودجه به صنایع بنیادی و مهم کشور که با منابع مالی و یا مواد اولیه مواجه هستند بیش از پیش توجه و تاکید شود، چرا که آنها صنایع مادر هستند.
آصفری اضافه کرد: با تقویت بازار سرمایه و رونق‌بخشی به آن باید مانع واردات کالاها شد و به جای بازار انحصاری رقابت را جایگزین آن کنیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *