بازار ارز دیجیتال در محدوده پر ریسک

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

هادی بهرامی؛ بازار: ارز های دیجیتال همان پول های دیجیتالی هستند که غیر متمرکز بوده و با استفاده از بلاکچین عملیات پرداخت و کار های روزمره بشر را آسان تر میکنند. پردازش و انتقال سریع اطلاعات، عملیات پرداخت با کارمزد کمتر، خدمات غیر متمرکز بانکداری، سرگرمی و سرمایه گذاری از مهم ترین کاربرد های بازار ارز دیجیتال است. این بازار مدام در حال تغییر بوده و نیاز به تحلیل های زود هنگام دارد تا بتوان به اتفاقات و اخبار جدید آن پی برد. برای تحلیل روند پیش روی بازار علاوه علم تکنیکال میتوان از پارامترهای فاندامنتالی مثل شاخص های معاملات آتی معلق، ترس و طمع، دلار، دامیننس ها، سنتیمنت و برخی اخبار قوی داخل بازار نیز استفاده کرد. در ادامه به گزارش و تحلیل بازار ارز دیجیتال میپردازیم.

تحرکات نقدینگی بازار
بخش معاملات اسپات بازار ارز های دیجیتال با حجم بازار ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته ۲۲۲ میلیارد دلار هفته گذشته را به پایان رساند. در روز سه شنبه، حجم معاملات قرارداد های آتی فیوچرز به ۴ میلیارد دلار و حجم معاملات قرارداد های آتی پرپچوال به ۲۰۲ میلیارد دلار رسید که ۷۳۷ میلیون دلار از سرمایه معامله گران بازار لیکویید شده و از دست رفت!!
در آغاز هفته ای که گذشت، مجددا مبلغ ۳۹۲ میلیارد دلار پول جدید وارد بازار شد که ۱۷۰ میلیارد دلار آن وارد بازار آلت کوین ها شد و مابقی صرف خرید بیت کوین گردید. در آخرین روز معاملاتی نیز، حجم بازار ارز دیجیتال با رشد ۳ درصدی و ورود ۱۴۴ میلیارد دلار پول مواجه شده بود که ۵۱ میلیارد دلار آن مربوط به بازار آلت کوین ها میشود و سر انجام با یک کندل فول بادی تمام ورود پول پس گرفته شد.

بخش معاملات اسپات بازار ارز های دیجیتال با حجم بازار ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته ۲۲۲ میلیارد دلار هفته گذشته را به پایان رساند. در آغاز هفته ای که گذشت، مجددا مبلغ ۳۹۲ میلیارد دلار پول جدید وارد بازار شد که ۱۷۰ میلیارد دلار آن وارد بازار آلت کوین ها شد و مابقی صرف خرید بیت کوین گردید. قیمت بیت کوین در حال حاضر کمی کاهش یافته است و با مقاومت مهم ۶۸ هزار دلار درگیر است که در صورت عبور از آن میتواند روند صعودی بعدی را آغاز نماید؛ در غیر اینصورت با ریزش بیشتری تا حمایت های ۵۲ و ۴۸ هزار دلار مواجه خواهد شد.

تحرکات دامیننس ها
با توجه تحلیل هفته گذشته، شاخص تسلط بیت کوین از محدوده ۵۱ درصد شروع به رشد کرد و پس از عبور از مقاومت ۵۳ درصد هم به اهداف ۵۴ و ۵۵ درصد رسید که در حال حاضر با ۲.۸ درصد افت مواجه شده است. میزان تسلط اتریوم نیز از کف ۱۷ درصدی تا مقاومت ۱۹ درصد رشد را تجربه کرد و پس از افت ۴ درصدی، اکنون در ۱۸.۵ درصد قرار دارد. در نهایت، تتر ورود پول ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری را تجربه کرده است که میزان تسلط آن با از دست رفتن کف ۵.۵ درصد با افت ۲۰ درصدی همراه شد و در حال حاضر در ۴.۴ درصد قرار دارد. حمایت قوی دامیننس بیت کوین ۵۲ درصد، حمایت دامیننس اتریوم ۱۷ درصد و حمایت دامیننس تتر محدوده ۳.۸ درصد میباشد. نواحی مشخص شده مهم را در تحلیل و بررسی بازار مد نظر قرار بدهید؛ زیرا دیتای دامیننس در تحلیل روند حرکتی قیمت و نقدینگی ارز ها کاربرد زیادی دارد.

آخرین اخبار داغ بازار
بیت کوین به سقف تاریخی خود یعنی ۶۹ هزار دلار رسید و آلت کوین ها نیز به صورت میانگین بیش از ۸۰ درصد بازدهی داشتند. شرکت temasek سنگاپور در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در شرکت متعلق به سم آلتمن خالق ورلد کوین و چت چی پی تی است. صرافی بایننس در بلژیک ممنوع خواهد شد و ارائه خدمات به کشور نیجریه را هم متوقف خواهد کرد. طبق داده ها، صندوق های etf اسپات بیت کوین اکنون بیش از ۱ میلیون بیت کوین دارند که معادل ۵.۱۳ درصد از کل عرضه بیت کوین در گردش است. حجم بازار میم کوین ها مجموعا به ۶۳ میلیارد دلار رسید که ۳۱ درصد تغییر را در ۲۴ ساعت گذشته نشان میدهد. کل ارزش بازار در گردش استیبل کوین تتر به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یافت.
رتبه اپلیکیشن صرافی آمریکایی کوین بیس به سرعت در حال افزایش است و در حال حاضر رتبه ۴۶ را در دسته اپلیکیشن های رایگان دارد که همین یکماه پیش، این اپلیکیشن در رتبه ۴۷۹ قرار گرفته بود! بر اساس گزارش ها، گروه اقتصادی بریکس قصد دارد یک سیستم پرداخت مستقل با استفاده از ارز های دیجیتال و بلاکچین ایجاد کند. پاول دوروف نوشت که از ماه آینده، تلگرام از بلاکچین تان کوین TON برای پرداخت و برداشت درآمد از تبلیغات استفاده خواهد کرد. همچنین مالک تلگرام پاول دوروف قصد دارد با فروش دارایی های اضافی ton با تخفیف به سرمایه گذاران بلند مدت، سهم بنیاد تلگرام را در اکوسیستم تان کوین به ۱۰ درصد محدود کند.

تاریخ آزاد سازی توکن
ارز دیجیتال آربیتروم در ۲۷ اسفند ماه امسال به میزان ۷۶.۶ درصد نسبت به کل حجم بازارش آزاد سازی سنگین خواهد داشت که ۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار ارزش دارد. رمز ارز اپتوس در ۲۲ اسفند ماه به ارزش ۳۳۶ میلیون دلار که ۶.۷۵ درصد از کل حجم بازارش میشود آزاد سازی دارد. به عنوان سومین رنک برتر در سنگین ترین های آزادسازی توکن میتوانیم به ارز سایبر کانکت اشاره کنیم که به ارزش ۸ میلیون دلار و با نسبت ۶ درصد از حجم بازار آزاد سازی توکن دارد. محدوده ۱.۷۲ دلار حمایت مهمی برای آربیتروم، ۱۱.۳ دلار برای اپتوس و ۸ دلار برای سایبر کانکت محسوب میشود که در صورت اثر پذیری منفی از رویداد آزاد سازی توکن این حمایت ها نباید از دست بروند؛ وگرنه ریزش عمیق تری را ممکن است برای قیمت این پروژه ها شاهد باشیم.

بیشترین افزایش قیمت هفتگی
بیشترین افزایش قیمت در ارز های شیبا، دبلیو آی اف، په په، فلوکی، بنک، ایکش و آرویو به ترتیب با ۱۵۴، ۱۲۶، ۱۲۳، ۱۰۸، ۹۳، ۶۷ و ۶۰ درصد رشد به ثبت رسید.

بیشترین کاهش قیمت هفتگی
بیشترین کاهش قیمت در ارز های فلار، سی، پایث نتورک، ایموتیبل، سویی و ثورچین به ترتیب با ۲۲، ۲۱، ۲۰، ۱۸، ۱۷ و ۱۷ درصد افت به ثبت رسید.

پر بازدید های این هفته
ارز های په په، سوپر ترامپ و شیبا اینو به ترتیب با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۶، ۰.۰۰۱۴ و ۰.۰۰۰۰۳ پر بازدید ترین های بازار در هفته گذشته بودند.

تاپ گینر یکماهه
ارز های دیجیتال په په ۵۴۶، دبلیو آی اف ۵۲۴، فلوکی ۲۹۵، جاسمی کوین ۲۵۰، آرویو ۲۱۷ و شیبا اینو ۲۱۷ درصد رشد را در ۳۰ روز اخیر به همراه داشتند.

شاخص ترس و طمع
شاخص ترس و طمع بازار در محدوده ۹۰ قرار دارد که این طمع نسبت به هفته های گذشته بسیار افزایش یافته و بنظر می آید هیجانات مثبت در اوج خود قرار دارد.

تحلیل تکنیکال کوتاه مدت بیت کوین
قیمت بیت کوین در ۲۸ آبان ماه سال ۱۴۰۱ شروع به رشد کرد و از کف ۱۵ هزار و ۵۰۰ دلار به هدف تاریخی ۶۸ هزار دلار رسید که بازدهی ۳۳۰ درصدی را به ما نشان میدهد. در حال حاضر کمی کاهش یافته است و با مقاومت مهمی درگیر است که در صورت عبور از آن میتواند روند صعودی بعدی را آغاز نماید؛ در غیر اینصورت با ریزش بیشتری مواجه خواهد شد. کف ۵۲ الی ۴۸ هزار دلار حمایت خوبی جهت توقف اصلاح و واکنش مثبت میباشد و در صورت حفظ این حمایت میتوان به رشد بیشتر قیمت بیت کوین امیدوار بود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *