ادغام شبکه اتریوم تا شبانه روز آینده| آیا قیمت اتریوم به بالای ۲ هزار دلار خواهد رسید؟

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

وحید پورتجریشی؛ بازار: همانطور که می دانیم، بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده در خصوص نهایی سازی ادغام شبکه اتریوم و راه اندازی بلاک چین جدید آن بر اساس اثبات سهام به جای اثبات کار، قرار است این عملیات روز پنجشنبه، ۱۵ سپتامر انجام شود؛ موضوعی که بسیاری از دارندگان اتریوم را بر آن داشته تا طی هفته های اخیر بخش عمده ای از اتریوم در دست خود را نگه داشته و منتظر جهش قیمت پس از بالا آمدن شبکه جدید نمایند.

اما فدرال رزرو آمریکا، سه شنبه شب با انتشار گزارش مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) تاکید کرد که بار دیگر در نظر دارد نرخ بهره بانکی را ۰.۷۵ درصد افزایش دهد؛ موضوعی که منجر به ریزش سنگین بازارهای مالی هنگام اعلام این مطلب شده و قیمت بیت کوین را در روز چهارشنبه و تا زمان تنظیم این گزارش، تا مرز ۲۰ هزار دلار کاهش داد.

اکنون این سوال مطرح است که با توجه به این ریزش سنگین در بازار ارزهای دیجیتال، آیا هنوز می توان امیدی به افزایش و جهش قیمت اتریوم داشت یا خیر. اما سوال مهمتر این است که آیا اساسا اتریوم امکان بازگشت به سطح ۲ هزار دلار و فراتر از آن در سال جاری را دارد و یا مغلوب شرایط حاکم بر بازار شده و حتی تغییر ماهیت بلاکچین آن نیز کمکی به افزایش قیمت دومین ارز دیجیتال جهان نخواهد کرد؟

پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۲

رمزارز اتریوم از نوامبر سال گذشته میلادی و همزمان با ریزش بازار ارزهای دیجیتال، در یک روند کلی نزولی قرار داشته و اکنون نیز در محدوده زیر (۲۰) MA در تایم فریم هفتگی در حرکت است.

بسیاری از کارشناسان بازار رمزارزها معتقدند اتریوم در تاریخ ۱۸ ژوئن با رسیدن به قیمت ۸۸۲ دلار که منجر به اصلاح ۸۲ درصدی از اوج قیمت تاریخی خود روی ۴۸۷۱ دلار شد، کف این دوره خود را دیده و از این پس باید منتظر افزایش قیمت این رمزارز در بازار بود. هرچند، آن دسته از سرمایه گذارانی که اتریوم را در بازه قیمتی ۸۸۰ دلاری خریداری کرده اند، تا زمان حاضر نیز بیش از ۸۰ درصد سود کرده اند؛ اما با اینحال باید توجه داشت که احساسات کلی حاکم بر بازار همچنان نزولی است.

ادغام شبکه اتریوم تا شبانه روز آینده| آیا قیمت اتریوم به بالای ۲ هزار دلار خواهد رسید؟

توجه داشته باشید که اتریوم طی رزش اخیر، حمایت مهم خود روی ۱۷۰۴ دلار را از دست داده و این سطح مهم را به مقاومت تبدیل کرده است. در صورت ادامه کنترل خرس ها بر بازار، احتمال ریزش قیمت به سطح ۱۴۱۱ دلار وجود دارد.

اما در صورتیکه فرآیند ادغام شبکه اتریوم روز پنجشنبه انجام شود، احتمال شکست مقاومت ۱۷۰۴ دلار وجود داشته که در این صورت، قیمت می تواند به راحتی تا ۲۱۷۴ دلار پیشروی کرده و به اوج قیمت ۲۳ ژانویه سال جاری میلادی برسد.

اتریوم اکنون در یک کانال افقی قرار دارد که یک الگوی تثبیت قیمت به حساب می آید. کاهش اخیر ساختار کلی قیمت یادآور رخداد ۷ سپتامبر است که در آن اتریوم به ۱۴۹۰ دلار کاهش یافته و سپس به ۱۷۹۰ دلار بازگشت.

ادغام شبکه اتریوم تا شبانه روز آینده| آیا قیمت اتریوم به بالای ۲ هزار دلار خواهد رسید؟

همانطور که در نمودار بالا ملاحظه می فرمایید، این شانس وجود دارد که در نقطه فعلی شاهد یک برگشت صعودی از سطوح پایین تر تعیین شده باشیم که می تواند قیمت اتریوم را به سمت سطح قیمت بالای ۲۰۰۰ دلار افزایش دهد که در این صورت، گاوها می توانند کنترل کامل بازار را در دست خواهند گرفت.

همچنین شاخص RSI اکنون روی ۳۳.۲۶ قرار دارد که نشان دهنده فشار فروش بالا در بازار است. از نظر تئوری و نگاه تکنیکال، فرصت خوبی برای شکسته شدن کانال افقی در سطح ۱۶۲۹ دلار و آزمایش مجدد مقاومت ۱۷۰۴ دلار پیش از آغاز حرکت به سمت مقاومت مهمخ روانی ۲ هزار دلار وجود دارد.

افزایش حجم مبادلات اتریوم در بازار طی شبانه روز گذشته

اکنون که حدود یک شبانه روز تا زمان ادغام نهایی شبکه اتریوم زمان باقی مانده، قیمت این ارز در زمان نگارش گزارش حاضر روی ۱۵۹۶ دلار قرار داشته و ارزش کل بازار آن حدود ۱۹۵ میلیارد دلار است. طی شبانه روز گذشته، میزان معاملات اتریوم بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته که نشانه ای صعودی برای این رمزارز بزرگ بازار کریپتو به حساب می آید.

بسیاری از اینفلوئنسرهای بازار رمزارزها نیز با انتشار پیام های توئیتری نسبت به افزایش قیمت بیت کوین همزمان با نهایی شدن فرآیند ادغام شبکه آن ابراز خوشبینی کرده اند. به عنوان مثال، اکانت توئیتری @MartiniGuyYT از خرید۶۰۰ هزار دلار اتریوم بیشتر خبر داده است.

اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که وضعیت اتریوم نیز درست مانند وضعیت کلی بازار کریپتو، در حال حاضر کاملا پر نوسان بوده و نمی توان به هرگونه سیگنال ریزشی و یا افزاشی بازار توجه چندانی کرد. از سوی دیگر، تاریخ ثابت کرده که همواره ماه سپتامبر، یکی از بدترین ماه های سال برای دارایی های ریسک پذیر همچون ارزهای دیجیتال محسوب می شود. اما بر عکس، ماه های اکتبر تا دسامبر نیز معمولا ماه های خوبی برای رشد این بازارها هستند.

بر اساس شواهد موجود در بازار، قیمت اتریوم می تواند بار دیگر سطح مهم ۲ هزار دلار را آزمایش نماید؛ اما همزمان باید به این نکته نیز توجه داشت که علاوه بر عوامل فاندامنتال منفی مانند سیاست های افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در کنار جنگ اوکراین و تشدید روزمره جنگ تجاری میان آمریکا و چین، همچنان در زمستان بازار رمزارزها قرار داریم و هنوز شواهدی در خصوص خروج از وضعیت فعلی به چشم نمی خورد.

بازه قیمت اتریوم طی ماههای باقیمانده ۲۰۲۲

در مجموع می توان گفت که طی ماه های آتی باقیمانده از سال جاری میلادی، اتریوم احتمالا در بازه قیمت ۱۲۵۰ الی ۲ هزار دلار در نوسان خواهد بود و در صورت عدم رخداد حادثه ای خارق العاده، شرایط تغییر چندانی نخواهد کرد.

همچنین توجه داشته باشید که برای فرآیند ادغام اتریوم، علاوه بر خود این رمزار، بر مشتقات آن مانند اتریوم کلاسیک و یا شبکه های همبسته بلاکچین اتریوم مانند پلی گان و ارزهای روی آنها نیز تمرکز نمایید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *