آیا قیمت اتریوم ۱۰۰ روز بعد از ادغام اتریوم کاهش می‌یابد؟

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش بازار، بازار رمزارزها اصلاح عظیمی را در سال ۲۰۲۲ تجربه کرد. اتریوم نیز به عنوان پادشاه آلت‌کوین‌ها گریبان‌گیر این اصلاح شد و از سقف قیمتی خود حدود ۶۵ درصد تا به کنون اصلاح را تجربه کرده است. با این حال اتریوم طبق نقشه راه خود “ادغام” را اجرا کرد و از اثبات کار به اثبات سهام منتقل شد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اتریوم بعد از این اتفاق بپردازیم.

آنچه در اتریوم گذشت

اتریوم در حال حاضر بزرگترین بلاکچین اثبات سهام پس از ادغام است و بیش از ۴۹۱۰۰۰ اعتبار دهنده دارد که شبکه را ایمن می‌کنند. این بلاکچین با حاشیه بزرگی در NFTها پیشتاز است و امسال بیش از ۲۳.۷ میلیارد دلار توکن در شبکه ضرب شده است.

در ارتباط با توسعه اتریوم، مایک مک گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد بلومبرگ، می‌گوید که اتریوم در روند صعودی بعدی عملکرد بهتری از بیت کوین خواهد داشت.

ادغام مورد انتظار شبکه امسال با انتقال به مکانیزم اجماع اثبات سهام آغاز شد. تأثیرات روی بلاکچین بسیار زیاد بود زیرا مصرف انرژی آن تا ۹۸٪ کاهش یافت و اعتبارسنجی‌ها جایگزین ماینرها شدند. با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از زمان ادغام، اتریوم همچنان زیر ۱۵۰۰ دلار است و با قیمت حدود ۱۲۰۰ دلار خرید اتریوم انجام می‌شود. این شبکه در حال حاضر دارای بیش از ۴۹۰۰۰۰ اعتباردهنده است که انتظار می‌رود تعداد آنها در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد. طبق گفته Beaconcha.in، کاوشگر بلاکچین اتریوم منبع باز، در حال حاضر ۱۵.۷ میلیون اتریوم از سپتامبر در شبکه به اشتراک گذاشته شده است که ارزش آن حدود ۱۹.۲ میلیارد دلار است.

اتریوم سال ۲۰۲۲ را با چشم‌انداز رسیدن به اوج‌های جدید پس از ETH۲ آغاز کرد، که پلتفرم را کارآمدتر و سریع‌تر کرده است، اما قیمت در ماه‌های اخیر با افزایش نرخ بهره آمریکا کاهش یافت. این دارایی در سال جاری از قیمت ۳۹۰۰ دلار تا ۱۱۹۰ دلار کاهش ارزش داشته است.

NFTهای بستر اتریوم

شبکه اتریوم بزرگترین شبکه مبتنی بر قرارداد هوشمند است که در طول سال‌ها برنامه‌های غیرمتمرکز بزرگ (DApps) را به خود جذب کرده است. توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در اتریوم برجسته‌تر هستند، به طوری که بلاکچین میزبان پروژه‌های برتر NFT، از جمله CryptoPunks ،Axie Infinity، Decentraland و غیره است.

امسال، NFTهایی به ارزش بیش از ۲۳.۷ میلیارد دلار بر روی اتریوم ضرب شد، و باعث شد اتریوم از نزدیکترین رقبای خود یعنی سولانا و کاردانو جلوتر بیفتد. امسال، NFTهای بستر سولانا با چندین حدس و گمان مبنی بر اینکه ممکن است اتریوم را به عنوان خانه NFTها از بین ببرد، به اوج خود رسید، اما تاکنون، اتریوم پادشاه باقی مانده است.

تحلیل اتریوم

قیمت اتریوم (قیمت ETH) همچنان بین ۱۱۵۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ۱۲۱۸ دلار معامله می‌شود. این نشان می‌دهد که این احساسات منفی باقی مانده و معامله‌گران در اصلاح‌های قیمتی می‌فروشند.

آیا قیمت اتریوم ۱۰۰ روز بعد از ادغام اتریوم کاهش می‌یابد؟

خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به ۱۱۵۰ دلار برسانند. این یک حمایت مهم است که باید در کوتاه مدت زیر نظر گرفته شود و اگر شکست بخورد، جفت ETH/USDT یک الگوی نزولی سر و شانه را تکمیل می‌کند و ممکن است تا ۱۰۷۵ دلار سقوط کند.

گاوها در دو نوبت قبلی با موفقیت از این سطح دفاع کردند، بنابراین ممکن است دوباره این کار را انجام دهند. اگر حمایت اتفاق بیفتد، ممکن است این پروژه در محدوده‌ایی بین ۱۰۷۵ تا ۱۳۵۲ دلار برای چند روز دیگر نوسان کند.

از سوی دیگر، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۱۰۷۵ دلار کاهش دهند، قیمت ETH می‌تواند به سطح بحرانی روانی ۱۰۰۰ دلار و بعداً به هدف الگو یعنی ۹۴۸ دلار سقوط کند.

تحلیل رقبا اتریوم

طبق گفته والکس اتریوم جلوتر از قاتل خود، سولانا و دیگر رقبا همچون کاردانو و پولکادات قرار دارد. تورم فعلی اتریوم چیزی نزدیک به صفر است. میزان عرضه این کوین در حال حاضر چیزی در حدود ۰.۰۱۲ درصد در سال است. بزرگترین قرارداد هوشمند فعلی مصرف‌کننده گس، مربوط به توکن XEN است که ساختاری پانزیونومیک دارد اما طرفداران فراوانی پیدا کرده است.

خرید اتریوم با پی پال

شرکت پیشرو نرم افزار اتریوم Consensys با پی پال همکاری کرده است تا مشتریان آمریکایی را قادر به خرید اتریوم کند. طبق اعلامیه روز چهارشنبه، «پی پال به طور یکپارچه در کیف پول متا مسک ادغام خواهد شد و راهی ساده و راحت برای خرید اتریوم با پی پال به مشتریان ارائه می‌دهد».

با این حال، این قابلیت فقط برای کاربران واجد شرایط برنامه پی پال در ایالات متحده در دسترس خواهد بود، پس از ادغام، متا مسک اولین کیف پول Web۳ است که از پی پال برای انجام تراکنش‌های روی رمپ استفاده می‌کند. لورنزو سانتوس، مدیر محصول متا مسک، در اظهار نظر در مورد نقطه عطف به‌ تازگی، گفت: «این ادغام با پی پال به کاربران ایالات متحده این امکان را می‌دهد که نه تنها ارزهای دیجیتال را به‌طور یکپارچه از طریق متا مسک خریداری کنند، بلکه اکوسیستم Web۳ را نیز به راحتی کشف کنند.»

جمع بندی

اتریوم اگر چه در چند وقت اخیر موفقیت‌هایی را پشت سر گذاشته است، اما همچنان در روند نزولی بلندمدت خود قرار دارد. این پروژه همچنان از پر طرفدارترین بسترها برای برنامه‌های غیر متمرکز و مینت NFTها است. اتریوم در تلاش آن است تا طبق نقشه راه خود تراکنش‌های خود را به ۱۰۰ هزار در ثانیه افزایش دهد و بلاکچین خود را با انتقال به پروژه‌های غیر متمرکز دیگر سبک‌تر کند.

چشم‌انداز این پروژه، سرمایه گذاران بسیاری را برای خرید ETH تشویق خواهد کرد اما این اتفاق زمانی ممکن است که نشانه‌های کاهش تورم در جهان دیده شود و در این صورت سرمایه گذاران به سمت بازارهای ریسکی حرکت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت اتریوم به وب‌سایت صرافی والکس مراجعه کنید.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *