بررسی جامع صرافی BingX | آیا بینگ ایکس برای فعالیت ایرانیان مناسب است؟

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش بازار، بینگ ایکس یکی از معروف‌ترین صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی یا به اصطلاح (social trading) در بازارهای مالی است که در سال ۲۰۱۸ در کشور سنگاپور ثبت و تاسیس شد که در منطقه‌هایی از جمله اتحادیه اروپا و کانادا فعال است. این صرافی در ابتدا با نام بینگ بون (Bingbon) فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۲۰۲۱ به بینگ ایکس تغییر نام داد.

بینگ ایکس به کاربران خود در بیش از ۱۰۰ کشور جهان، قابلیت‌های زیادی از آیتم‌های معاملاتی همچون خدمات معاملاتی نقدی، فیوچرز و کپی تریدینگ را ارائه و در دسترس قرار داده است. طبق اطلاعات و تحقیقات انجام شده، بیشترین کاربران فعال این صرافی از کشورهای روسیه و اوکراین هستند. همچنین صرافی بینگ ایکس تاکنون محدودیتی برای کاربران ایرانی در نظر نگرفته است، اما بهتر است که کاربران ایرانی از یک فیلترشکن با آی پی ثابت استفاده کنند.

ویژگی‌های کپی تریدینگ بالای این پلتفرم سبب به شهرت رسیدن صرافی شد. این پلتفرم معاملاتی قابلیت‌های بسیاری نظیر، معامله بدون احراز هویت، برداشت ۵۰۰۰۰ دلار روزانه بدون احراز هویت، کارمزد ۰.۰۴۵ درصد و معامله‌ی مارجین در دسترس کاربران خود قرار داده است. همچنین Bingx دارای تعداد ۳۸۰ توکن و حجم معاملاتی ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار است.

شرایط استفاده صرافی بینگ ایکس برای ایرانیان

یکی از مشکلاتی که معامله گران و تریدرهای ایرانی قبل از ورود به بازارهای مالی و ثبت نام در صرافی‌ها با آن روبرو هستند، احراز هویت است. با توجه به تحریم‌هایی که در جوامع بین المللی بر علیه ایران وضع شده است، هیچ کدام از صرافی‌ها و بروکرهای معتبر در راستای پیروی از قوانین و تحریم‌های بین المللی اجازه‌ی احراز هویت به کاربران ایرانی را نمی‌دهند.

بینگ ایکس در قوانین و شرایط استفاده از پلتفرم خود هیچ گونه موضع گیری خاصی برای خدمات دهی به کاربران ایرانی انجام نداده. علاوه بر این، اشاره‌ای هم به‌عدم خدمات دهی به معامله گران ایرانی نکرده است. در حال حاضری کاربران ایرانی می‌توانند در این صرافی معامله و به خرید و فروش بپردازند. بر اساس صحبت‌های انجام شده با پشتیبانی صرافی بینگ ایکس، مشکل خاصی برای کاربران ایرانی به وجود نخواهد آمد.

نکته‌ی مهمی که درباره‌ی محافظت حقوق کاربران باید بدانید این است که پلتفرم حق محدود کردن تراکنش‌ها و برداشت‌های حساب شما را ندارد. البته این امر بر این اساس است که هیچ گونه عملیات غیر قانونی یا ممنوع توسط کاربران در پلتفرم انجام نگیرد. موضوعی دیگری که توسط پشتیبان بینگ ایکس اذعان شد، حق درخواست احراز هویت (kyc) تمام حساب‌های کاربران است که محفوظ نگه داشته می‌شود.

احراز هویت در بینگ ایکس اجباریست؟

تا این بخش از مطالب دریافتیم که موضع گیری خاصی نسبت به کاربران ایرانی در این پلتفرم انجام نمی‌پذیرد. نکته‌ی مهمی که وجود دارد، احراز هویت است که در بینگ ایکس اجباری به این کار نیست. طبق پیگیری‌های صورت گرفته، کاربران می‌توانند بدون انجام احراز هویت از خدمات صرافی بینگ ایکس بهره‌مند شوند. اما پیشنهاد صرافی برای افزایش امنیت حساب‌های خود، تکمیل کردن احراز هویت اکانت یا حساب خود است. طبق اظهارات پشتیبانی صرافی، کاربرانی که احراز هویت خود را تکمیل کرده باشند، قابلیت برداشت تا یک میلیون دلار در روز را دارند. کاربرانی که احراز هویت اکانت خود را تکمیل نکرده باشند، می‌توانند تا ۵۰ هزار دلار در روز برداشت داشته باشند.

اعتبار صرافی بینگ ایکس

از دیدگاه سایت مرجع کوین مارکت کپ (coinmarketcap)، صرافی بینگ ایکس رتبه‌ی ۲۰ را در بین دیگر صرافی‌ها دارد که در طول زمان امکان کمتر یا بیشتر شدن این رتبه وجود دارد. همچنین از میانگین حجم معاملاتی روزانه نزدیک به شش میلیون و هفتصد هزار دلار برخوردار است. لیست شدن صرافی در سایت مرجعی مانند کوین مارکت کپ، می‌تواند اعتبار بسیاری به صرافی بدهد تا اعتماد کاربران خود را جلب کند.

سایت اصلی بینگ ایکس بر طبق اطلاعات منتشر شده از سایت سیمیلار وب (similar web)، به طور میانگین ماهیانه ۸ میلیون بازدید کننده دارد. در حال حاضر کاربران بسیاری از سراسر دنیا از خدمات صرافی بینگ ایکس بهره می‌برند و تا به حال هیچ گونه شکایت یا گزارشی مبنی بر کلاهبرداری، پولشویی یا هک شدن حساب کاربران منتشر نشده است.

بررسی جامع صرافی BingX | آیا بینگ ایکس برای فعالیت ایرانیان مناسب است؟

کارمزدهای معاملاتی صرافی بینگ ایکس

کارمزد دریافتی صرافی یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر کاربر یا معامله‌گر در انتخاب صرافی، به آن دقت ویژه‌ای می‌کند. طبق اعلام صرافی بینگ ایکس، کاربرانی که با کد رفرال یا همان کد معرف ثبت نام کنند، کارمزد معاملاتی اسپات آن‌ها صفر می‌شود. البته قابل ذکر است که در زمان انجام معامله یا خرید و فروش اسپات، کارمزد از کاربر یا مشتری دریافت می‌شود. اما در آخر هر ماه کارمزدهای کسر شده به حساب کاربران برگشت داده خواهد شد. کارمزد معاملات فیوچرز نسبت به حجم معاملات به ۰.۰۲ کارمزد میکر (maker) و ۰.۰۵ کارمزد تیکر (taker) تغییر کرده است و پلکانی حساب می‌گردد. در واقع هر چه حجم معاملات بیشتر باشد، کارمزد کمتری از کاربر دریافت می‌شود.

پشتیبانی و خدمات صرافی بینگ ایکس

بینگ ایکس علاوه بر پشتیبانی قوی و پر سرعت، به صورت ۲۴ ساعته از طریق تیکت و چت آنلاین پاسخگوی مشکلات و راهنمایی کاربران هستند. همچنین قابلیت تغییر زبان به فارسی را برای کاربران فارسی زبان خود فراهم آورده است. بینگ ایکس خدمات بسیاری به کاربران خود ارائه می‌دهد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

معاملات اسپات: بیش از ۳۰۰ توکن در قسمت معاملاتی اسپات این صرافی وجود دارد که می‌توانید به صورت تک و جفت ارز معامله کرده و خرید و فروش انجام دهید. معامله گران می‌توانند برای حفظ و نگهداری دارایی‌های خود، از کیف پول اختصاصی خود در صرافی استفاده کنند.

معاملات فیوچرز: معاملات فیوچرز اهرم دار از دیگر خدمات صرافی است. در معاملات فیوچرز علاوه بر این که معامله گران می‌توانند دارایی‌های خود را خرید و فروش کنند، بدون اینکه آن دارایی را در اختیار داشته باشند، از ریزش قیمت‌ها هم می‌توانند سود کسب کنند.

معاملات بازار فارکس: علاوه بر معاملات کریپتو و ارزهای دیجیتال، معامله گران این پلتفرم می‌توانند برخی از نمادها و سهام‌های فارکس را در این صرافی معامله کنند.

متصل کردن اکانت صرافی به تریدینگ ویو: از کارآمدترین ویژگی‌های صرافی بینگ ایکس نسبت به دیگر صرافی ها، قابلیت اتصال اکانت معاملاتی به تریدینگ ویو است. استفاده از این قابلیت این امکان را به شما می‌دهد که پس از تحلیل، معاملات را در همان سایت تریدینگ ویو انجام داده و مدیریت کنید.

کپی تریدینگ: قابلیت کپی تریدینگ سبب شهرت سریع صرافی بینگ ایکس شد. به این صورت است که اول سابقه‌ی معامله گران مختلف را بررسی می‌کنید. سپس حساب خود را به اکانت یکی از معامله گران متصل می‌کنید تا معاملات آن‌ها برا شما هم ثبت گردد.

قابلیت مشاهده‌ی قیمت رمزارزها به ریال یکی از قابل توجه‌ترین امکانات این صرافی برای کاربران فارسی زبان خود است. تقریبا هیچ کدام از صرافی‌های خارجی، از این قابلیت بهره‌مند نیستند. بینگ ایکس به منظور افزایش سرعت و کیفیت معاملات کاربران، برنامه‌ی اختصاصی خود را برای دو سیستم عامل اندروید و IOS توسعه داده است. اپلیکیشن پلتفرم معاملاتی بینگ ایکس را می‌توانید از طریق صفحه‌ی اصلی سایت بینگ ایکس دانلود کنید.

شما می‌توانید برای مشاهده امکانات کامل صرافی بینگ ایکس، اینجا را کلیک کنید تا در بین بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال متوجه شوید که چرا Bingx یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود.

بررسی جامع صرافی BingX | آیا بینگ ایکس برای فعالیت ایرانیان مناسب است؟

طریقه‌ی ثبت نام در صرافی بینگ ایکس

برای ثبت نام در صرافی لازم است که ابتدا وارد سایت اصلی بشوید و مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

· بعد از ورود به سایت، در گوشه‌ی سمت راست بالا گزینه‌ی ثبت نام (Register) را انتخاب کنید.

· سپس آدرس ایمیل و رمز عبور را برای باز کردن حساب کاربری وارد کنید. بر روی دکمه‌ی ارسال کلیک کرده و کد تاییدیه ارسال شده به ایمیل را وارد کنید.

· بعد از اتمام مراحل بالا، در انتها گزینه‌ی ثبت نام (sign up) را انتخاب کنید. ثبت نام شما به همین سادگی انجام شد.

· در هنگام انجام ثبت نام در این پلتفرم، فرایند احراز هویت انجام نمی‌گیرد. در نتیجه می‌توانید حساب یا اکانت خود را شارژ کرده و شروع به فعالیت کنید.

کلام پایانی

صرافی بینگ ایکس در سال ۲۰۱۸ و در کشور سنگاپور شروع به فعالیت کرد. البته ابتدا از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ اسم این پلتفرم معاملاتی بینگ بون بود که در سال ۲۰۲۱ به بینگ ایکس (Bingx) تغییر یافت. در این مقاله صرافی بینگ ایکس و خدمات آن را مورد بررسی قرار دادیم.

با توجه به مطالب گفته شده این صرافی موضع گیری خاصی برای کاربران ایرانی ندارد. همچنین کاربران ایرانی می‌توانند بدون نیاز به vpn آی پی ثابت فعالیت در این صرافی فعالیت کنند. اما برای جلوگیری از خطرات احتمالی، بهتر است که از فیلترشکن با آی پی ثابت استفاده کنید. امیدواریم که مطالب ذکر شده در بالا برای انتخاب صرافی بینگ ایکس مفید واقع شده باشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *