واقعی‌سازی قیمت‌ حامل‌های انرژی با عرضه در بورس

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، حمیدرضا صالحی در گفت‌وگویی با بیان این که بورس انرژی در چندسال اخیر به بحث عرضه حامل‌های انرژی و بهره‌گیری از ابزارها برای شفافیت قیمت این محصولات ورود کرده، گفت: انتظار می‌رود با تلاش وزارتخانه‌های نفت، نیرو، سازمان بورس اوراق بهادار و بورس انرژی شاهد عرضه سایر محصولات انرژی در این بازار باشیم.

واقعی‌سازی قیمت‌ها
وی با تاکید بر این که عرضه حامل‌های انرژی در بورس به سبب وجود زیرساخت‌های مناسب موجب رفع قیمت‌گذاری‌های دستوری و واقعی‌سازی قیمت‌ها شده، افزود: راه‌اندازی تابلو سبز بورس انرژی عاملی موثر در توسعه تجدیدپذیرها بوده و به موجب آن ظرفیت‌های ناشناخته این بازار برای تولیدکنندگان بیش از پیش نمایان شده است.

مانع اصلی برای تولیدکنندگان
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: یکی از موانع اصلی تولیدکنندگان به منظور عرضه محدود حامل‌های انرژی در بستر بورس انرژی مسئله قیمت‌گذاری‌های دستوری است.

استفاده از ابزارهای نوین
صالحی در پایان گفت: به عنوان یک نهاد بخش خصوصی به دنبال آن هستیم تا از ابزارهای نوین بورس انرژی در حوزه‌هایی چون گاز، نفت، برق و بنزین برای رفع ناترازی‌های قیمتی، افزایش تولید و توسعه زیرساخت‌ها بهره بگیریم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *