روش‌های جلوگیری از کلاهبرداری با تتر تقلبی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش بازار، دنیای کریپتوکارنسی بسیار بزرگ است و در این بازار پیچیده، شرایط زیادی پیش می‌آید که افراد را با کلاهبرداری یا پروژه‌های اسکم مواجه کند. هرچه این بازار پیشرفت بسیاری می‌کند، هکرها نیز روزبه‌روز در حال پیشرفت هستند. تریدرهای حرفه‌ای در این بازار ممکن است در دام هکرها یا کلاهبرداران بیفتند و این شرایط تنها مختص به آماتورها نیست. ارائه تتر تقلبی در بازار، یکی از روش‌های کلاهبرداری است که افراد زیادی را قربانی خود کرده‌است. تتر بیشترین حجم در جابه‌جایی را بین رمز ارزها دارد و با عنوان رایج‌ترین استیبل کوین بازار شناخته می‌شود. این رمز ارز بین تمام پلتفرم‌های بازار ارز دیجیتال مورد استفاده است. بنابراین برای جلوگیری از کلاهبرداری تتر تقلبی، کاربران باید با روش‌های جلوگیری از آن به‌خوبی آشنا شوند.

باتوجه به این‌که رمزارز تتر محبوب‌ترین استیبل کوین بازار محسوب می‌شود، دسترسی به قیمت واقعی آن بسیار راحت است. بر این اساس می‌توان از طریق بررسی ارزش تتر دریافت‌شده، به اصل یا تقلبی بودن آن پی‌برد. برای این کار می‌توانید آدرس تراکنش را در یکی از مرورگرهای بلاک‌چین جستجو کرده و بر روی نماد رمز ارز تتر کلیک کنید. در این حالت باید ارزش بازاری این استیبل کوین به شما نمایش داده شود. در غیر این صورت، تتر موردمعامله تقلبی خواهد بود.

روش‌های تشخیص تقلبی بودن تتر

برای این‌که سرمایهٔ خود را در بازار کریپتوکارنسی، از دست کلاهبرداران محفوظ نگه‌دارید باید بتوانید تتر تقلبی را تشخیص دهید. راه‌هایی که می‌توانید تقلبی بودن تتر را با آن تشخیص دهید در ادامه بیان می‌شود:

یکی از ساده‌ترین راه‌ها و شاید اولین راهی که باید توسط آن تتر را موردبررسی قرار دهید، بررسی دقیق لوگوی تتر است. تمام رمز ارزها در بازار ارزهای دیجیتال، دارای لوگویی منحصربه‌فرد هستند که با دیدن نسخهٔ اصلی آن، تشخیص دادن لوگوی تقلبی آسان می‌شود. به تصویر بالا با دقت مشاهده کنید، این لوگو به‌طور انحصاری برای استیبل کوین تتر طراحی شده‌است. هنگامی‌که یک تراکنش برای شما ارسال می‌شود، می‌توانید با بررسی لوگوی آن و تطابق دادن با نسخهٔ اصلی، به‌راحتی تقلبی بودن را تشخیص دهید. درصورتی‌که لوگو تراکنش ارسالی با لوگوی اصلی همخوانی نداشته باشد، شما با یک کوین تقلبی مواجه هستید و در صورت تشخیص به‌موقع می‌توانید از زیان جلوگیری کنید.

روش‌های جلوگیری از کلاهبرداری با تتر تقلبی چیست؟

  • آدرس کانترکت تتر

تشخیص تقلبی بودن تتر از روی لوگوی آن راهی نسبتاً آسان است اما بررسی آدرس کانترکت یک تراکنش می‌تواند کمی سخت‌تر باشد. استیبل کوین تتر قابل‌انتقال روی بلاکچین های متفاوتی است و در شبکه‌های مختلف انواع تتر وجود دارند. با وجود تنوع تتر در این شبکه‌ها، تشخیص تراکنش حقیقی نسبت‌به تراکنش تقلبی می‌تواند کاری دشوار باشد. اگر می‌خواهید از تراکنش‌های تقلبی به دور باشید باید آدرس‌ها را بشناسید. یکی از روش‌های انتقال رایج تتر، روی بستر اتریوم است یعنی همان تتر ERC۲۰. در بستر اتریوم، آدرس‌های تتر با ۰x شروع می‌شوند و در ادامه اعدادی می‌آیند که به‌طور انحصاری به آدرس ولت مربوط هستند.

یک شبکهٔ محبوب دیگر نیز برای تتر وجود دارد و آن‌هم ترون است که آدرس آن با حرف بزرگ T شروع می‌شود و پس از تی بزرگ، باقی آدرس مرتبط با کیف پول است. هنگامی‌که از این روش استفاده می‌کنید، باید ویژگی‌های آدرس بستر موردانتقال تتر را بدانید. اگر با مغایرت در این آدرس‌ها مواجه شدید، باید بدانید که با تتر تقلبی مواجه هستید.

  • وضعیت تتر در بازار

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، رایج‌ترین استیبل کوین در بازار رمز ارزها تتر است و یکی از راه‌های تشخیص تقلبی بودن آن نیز بررسی وضعیت تتر درون بازار است. هنگامی‌که با تراکنش تتر مواجه هستید، ابتدا آدرس آن را کپی کنید. قدم بعدی که بسیار راحت است، جستجو کردن آن آدرس در یکی از مرورگرهای بلاکچین است. اگر نتیجه‌ای برای جستجو وجود داشته باشد، می‌توانید روی نماد تتر کلیک کنید و جزییات آن را بررسی کنید. در این صورت اگر هیچ‌گونه جزئیات و اطلاعاتی در خصوص ارزش بازار تتر به شما نمایش داده نشد، باید بدانید که تتر ارسالی برای شما تقلبی است.

همهٔ تراکنش‌هایی که درون شبکهٔ بلاکچین صورت می‌گیرند، قابل ره‌گیری هستند و این یعنی از بیت‌کوین گرفته تا کوچک‌ترین ارزهای دیجیتال، درون این فضا پیگیری می‌شوند. امکان ره‌گیری رمز ارزها به این صورت است که می‌توان کد هش درون آدرس قرارداد و تراکنش را بررسی کرد. اما مشکل اصلی اینجاست که کلاهبرداران در آدرس قرارداد تغییری ایجاد می‌کنند و تتر تقلبی را به‌راحتی می‌فروشند. به‌عنوان مثال، یک تراکنش برای شما ارسال شده‌است که در آن توکن ارسالی تتر است و به نظر می‌رسد آدرس ارسالی آن نیز درست است. اگر بخواهیم تقلبی بودن تتر را تشخیص دهیم، می‌توانیم به لوگوی تتر توجه کنیم؛ اگر لوگوی تتر درست نبود یا آدرس مشکوک به نظر می‌رسید، با کلاهبرداری تتر تقلبی روبه‌رو هستیم.

در این‌چنین مواردی، هنگامی‌که آدرس قرارداد انتخاب کنیم، وارد یک صفحهٔ جدید می‌شویم که از آن اطلاعات خوبی به‌دست می‌آید. درون این صفحه باید نماد توکن موجود باشد، اگر تصویر و لوگوی تتر وجود نداشت، بدانید تقلبی است. در مرحلهٔ بعد باید آدرس توکن بررسی شود، یعنی اگر آدرس درج‌شده با آدرس تتر واقعی تفاوت داشته باشد، بازهم با تتر تقلبی مواجهید.

تتری که در شبکهٔ بلاکچین واقعی است، دارای هولدرهای بسیار زیادی است، زیرا همان‌طور که گفتیم، تتر رایج‌ترین استیبل کوین بازار است. درون این صفحه اگر تعداد هولدرها و تراکنش کم باشد، باید بدانید که تتر تقلبی است.

روش‌های جلوگیری از کلاهبرداری با تتر تقلبی چیست؟

حواستان به کلاهبرداری تتر تقلبی باشد

با توجه به شرایط ملتهبی که تتر دارد، خرید آن امروزه بسیار بالاست و کلاهبرداران نیز در کمین هستند. آن‌ها از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند و وعده‌های دروغینی به کاربران می‌دهند. این وعده‌های دروغین شامل تتر دولتی، تتر ارزان، فروش تتر با قیمت کمتر از بازار و دیگر موارد است. آن‌ها حقه‌های زیادی را برای فریب کاربران به کار می‌برند تا کلاهبرداری تتر تقلبی را انجام دهند. بهترین روشی که می‌تواند شما را از این کلاهبرداری ها دور کند، خریدوفروش آن از یک صرافی دارای اعتبار است.

سخن پایانی

در این مقاله روش‌هایی را بررسی کردیم که از طریق آن‌ها می‌توان تتر تقلبی را تشخیص داد و از ضرر و زیان جلوگیری کرد. افرادی که سرمایهٔ خود را وارد این بازار می‌کنند، باید سعی کنند با روش‌های کلاهبرداری آشنا شوند. همان‌طور که این بازار روند پیشرفت را طی می‌کند، کلاهبرداران نیز روش‌های کلاهبرداری جدیدی را ابداع می‌کنند. آن‌ها وعده‌های دروغینی در خصوص رایج‌ترین استیبل کوین بازار به کاربران می‌دهند و سرمایهٔ مردم را می‌دزدند. استفاده از صرافی‌های معتبر بهترین راه برای جلوگیری از دسترسی کلاهبرداران به سرمایهٔ افراد است. همچنین افراد باید قبل از انجام تراکنش‌ها، با دقت روش‌هایی را که گفتیم بررسی کنند و در صورت دیدن کوچک‌ترین نشانه، از انجام آن منصرف شوند.

منبع : https://nodud.com/business/moneyandfinance/۱۶۸۲۸۴۳۵۲۳.۷۰۱۶۶۸



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *