سیاست بهبود مستمر در شنیدن نظرات نمایندگان است

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

آرمان ملی آنلاین – به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، مدیرعامل و مدیران فنی و ستادی این شرکت با نمایندگان بیمه تعاون در استان تهران دیدار کرده و نظرات، پیشنهادات و انتقادات این افراد را دریافت کردند.

بر این اساس، در این دیدار که در محل هتل المپیک برگزار شد، یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون مطرح کرد: ما محتاج شنیدن نظرات نمایندگان هستیم و اگر به این نظرات گوش نکنیم، پیشرفتی صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: سیاست بهبود مستمر، در گروی شنیدن نظرات شماست، چراکه نمایندگان مستقیماً با بیمه گذار در ارتباط بوده و بازار و مشتری را رصد می کنند.

مدیرعامل بیمه تعاون همچنین بیان داشت: در شرایط کنونی هم می توان کار کرد، لکن نیاز به تلاش بیشتر و صرف کردن فعل خواستن دارد؛ بر این اساس، از نماینده ها می خواهم که در روش های خود و در نحوه فروش و معرفی محصولات بازنگری داشته باشند.

مظلومی تشریح کرد: نماینده ای که موفق است، در هر شرکت دیگری هم که برود، موفق خواهد بود و نماینده ای که ناموفق عمل کند، در هر شرکت دیگر نیز نمی تواند موفق عمل کند.

وی ادامه داد: وظیفه ما شنیدن صحبت های نمایندگان است و اشکالات وارده را نیز برطرف خواهیم کرد؛ همچنین تلاش خواهیم کرد که آموزش های حضوری را نیز تقویت کنیم.

مدیرعامل بیمه تعاون در ادامه سخنان خود مطرح کرد: مزیت رقابتی ما، سرعت پرداخت خسارت است و در هر کجا که دیدید چنین نشده، سریعاً مستندات آن را ارسال کنید تا پیگیری صورت پذیرد.

مظلومی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: باید در نظر داشته باشید که دنیا در حال تغییر است و تکنولوژی های جدید می آیند و باید شما نیز همگام با آن به روز شوید، اینگونه نیست که چالش های فناورانه صرفاً برای بیمه تعاون باشد و این مهم در تمام صنعت بیمه در جریان است.

وی همچنین مطرح کرد: تلاش خواهیم کرد که مبتنی بر عملکرد، به نمایندگان برتر، تسهیلاتی را از طریق موسسه ملل و بانک توسعه تعاون اعطا کرده و همچنین در خصوص هدایای تبلیغاتی نیز با مشارکت نمایندگان، اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

به زودی در جمع ۸ شرکت برتر صنعت بیمه به لحاظ سرمایه خواهیم بود

مدیرعامل بیمه تعاون در ادامه تشریح کرد: امسال برنامه داریم که به درآمد ۳ هزار میلیارد تومانی رسیده و با عنایت به اینکه در حال حاضر ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده مستقیم داریم، این مهم لازم است که نمایندگان بیش از پیش با شرکت آشنا شده و در معرفی بیمه تعاون به مشتریان خود از مولفه های اعتمادساز، همچون بیمه گذاران بزرگی نظیر «ایران خودرو، سایپا، بانک رفاه، بانک توسعه تعاون، موسسه ملل، گروه صنعتی زر، باشگاه استقلال، وزرات تعاون، شرکت ملی گاز ایران، چندین راهداری استانی، انستیتو پاستور، نهاد کتابخانه های کشور و…» یاد کنند.

مظلومی افزود: به زودی افزایش سرمایه شرکت به ثبت خواهد رسید که مبتنی بر آن، جزو ۸ شرکت برتر صنعت بیمه به لحاظ سرمایه خواهیم بود و قبولی اتکایی نیز در پی آن دریافت خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: بیمه تعاون جزو معدود شرکت هایی است که به صورت غیراجباری به دنبال رتبه اعتباری رفته و همچنین در مسیر سنجش رضایت مشتریان فعالیت می کنیم.

رتبه بندی نمایندگان در دستور کار است

مجید ارجمند، مدیر امور نمایندگان و کارگزاران در این نشست مطرح کرد: بنا داریم در بحث بیمه درمان تکمیلی نماینده ها فعالیت داشته باشیم و یک ریل گذاری برای حمایت از آنان نیز صورت گرفته است.

وی افزود: کیفیت محوری نیز در دستور کار قرار دارد و ما امسال بیشترین بحث را در آموزش خواهیم داشت که به دو صورت آموزش پایه و آموزش تکمیلی فعالیت صورت خواهد گرفت.

مدیر امور نمایندگان و کارگزاران بیمه تعاون در این خصوص تشریح کرد: سامانه ای راه اندازی شده و تا آخر شهریور رونمایی خواهد شد؛ این سامانه به صورت آنلاین در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

ارجمند در خصوص مباحث مورد نیاز آموزشی نیز مطرح کرد: این مباحث در محورهایی شامل مباحث تئوری که توسط مدیران فنی ارائه خواهد شد و مباحث مربوط به تکنیک های فروش و بازارهای هدف که از سوی مدرسان مجرب تدریس خواهد شد ارائه می شود.

وی اضافه کرد: بحث صدور در بستر فناوران نیز از دیگر مواردی است که ما دنبال خواهیم کرد؛ موضوع بعدی در این راستا هم تقویت شعب است که نیروهای مجرب و به تعداد کافی را به شعب تزریق خواهیم کرد تا مبتنی بر آن، انتظارات نمایندگان نیز برطرف شود.

مدیر امور نمایندگان و کارگزاران بیمه تعاون همچنین مطرح ساخت: درجه بندی نمایندگان نیز در دستور کار قرار گرفته که مبتنی بر آن، عمده مطالبات شبکه فروش نیز رفع خواهد شد؛ در این زمینه منتظر شاخص های ارائه شده از سوی شبکه فروش هستیم که نسبت به آن درجه بندی نمایندگان انجام خواهد شد و در پی آن، تفویض اختیاراتی خواهیم داشت.

تسهیلات به نمایندگان اعطا خواهد شد

مسلم اسدی، مدیر امور مالی بیمه تعاون نیز در بخش سخنان خود مطرح کرد: باید نمایندگان همکاری خود را گسترش داده و عنایت داشته باشند که بوروکراسی در بیمه تعاون در حداقل ممکن قرار دارد.

وی افزود: لطفاً در وصول حق بیمه های خود نیز پویا باشید تا بتوانیم ما نیز سریع تر در بحث دریافت و پرداخت خسارت کنشگری داشته باشیم.

مدیر امور مالی بیمه تعاون همچنین اظهار داشت: ما خسارات را در ۲۴ الی ۴۸ ساعت پرداخت می کنیم و اگر تأخیری صورت پذیرفته، به دلیل فرایند تکمیل پرونده بوده است.

اسدی از دیگر سو اضافه کرد: آیین نامه پرداخت تسهیلات به نمایندگان در حال نهایی شدن است و از سال آینده نیز فرایند پرداخت آن آغاز خواهد شد.

ضرورت بیش از پیش توجه به مدیریت ریسک

مصطفی زحمتی پاک، مدیر بیمه های اتومبیل بیمه تعاون در سخنان خود به طرح های گوناگونی که برای فروش اقساطی در نظر گرفته شده است اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آیین نامه ماده ۱۸، فرایند اقساطی هم باید به صورت ۲۵ درصد نقد و الباقی در اقساط ۶ ماهه انجام شود و اگر بنا باشد بیش از این مدت باشد، باید راهکار جایگزینی برای آن اتخاذ شود.

وی همچنین مطرح ساخت: با توجه به آنکه نسبت خسارت بیمه شخص ثالث و بدنه و افزایش قیمت های صورت گرفته، ضرورت دارد تا بیش از پیش به مدیریت ریسک توجه صورت پذیرد.

آموزش نیروی انسانی، اولویت اصلی بیمه تعاون

المان ورقائی، مدیر امور اداری و سرپرست فناوری اطلاعات بیمه تعاون نیز در سخنان خود مطرح کرد: تلاش خواهیم کرد تا آموزش نیروی شعب با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی همچنین به بحث افشای اطلاعات در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: ما هیچگونه داده ای را به هیچ مرجعی نمی دهیم؛ تنها یک نسخه از بیمه نامه ها بر روی سامانه سنهاب بارگزاری می شود و در یک بازه زمانی، به دلیل آنکه از سوی قانون گذار محدودیت هایی ایجاد نشده بود، داده ها نیز از سوی برخی پلتفرم های برخط مورد استفاده قرار گرفته و اگر هم پیامکی به مشتریان ارسال می شود، مبتنی بر اطلاعات قبلی است و الزاماً صحت ندارد.

کمپین معرفی شبکه فروش در راه است

سمیه محمدی، مدیر روابط عمومی و امور مشتریان، در سخنان خود اظهار داشت: برنامه های تبلیغاتی در ابتدای هر سال بسته می شوند و در این مدت مبتنی بر برنامه ریزی صورت گرفته، فعالیت های ارزشمندی در حوزه مسئولیت اجتماعی و توسعه برند بیمه تعاون انجام پذیرفته است.

وی افزود: از دیگر سو، بناداریم که برای شش ماهه دوم سال، تبلیغات متفاوت تری را داشته باشیم و مبتنی بر آن، کمپین های را نیز برای معرفی شبکه فروش خواهیم داشت.

مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بیمه تعاون همچنین بیان کرد: واحد امور مشتریان، نقطه عطف اداره روابط عمومی و امور مشتریان است و نمایندگان نیز می توانند مشتریان خود را به این واحد متصل کرده تا نسبت به امر رضایت سنجی و نیز رسیدگی به شکایات آنها اقدامات لازم صورت پذیرد.

تفویض اختیار به نمایندگان

حسن پوراسکندری، مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه تعاون نیز در سخنان خود مطرح کرد: چندی است که جشنواره جدیدی را فعال نکردیم، لکن برای ترغیب شبکه فروش، مازاد فروش آنان نسبت به دوره قبل را که در دوره های سه ماهه مورد بررسی قرار می گیرند به صورت کارمزد پرداخت می شود و طرحی است که به صورت ثابت مورد توجه قرار داده ایم.

وی اضافه کرد: همچنین در تلاش هستیم که مبتنی بر شرایطی، تفویض اختیار به نماینده ها را داشته باشیم.

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه تعاون در ادامه تشریح کرد: بر این اساس، طرح فروش آسان را نیز راه اندازی کرده ایم که بدون نیاز به کمک شعبه و تا سقف ۱۵ میلیارد تومان سرمایه، می توان نسبت به صدور بیمه نامه اقدام کرد و این مبلغ به زودی تا سقف ۳۰ میلیارد تومان افزایش داده خواهد شد؛ شایان ذکر است که این طرح برای اماکن مسکونی است و نه صنعتی و انبارها.

پوراسکندری همچنین تأکید کرد: بنا داریم دوره های آموزشی را در سطوح مختلف در سال جاری برگزار کنیم.

جشنواره بیمه های زندگی، استانی می شود

محمدحسین یوسفی، مدیر بیمه های زندگی بیمه تعاون نیز در سخنان خود اظهار داشت: اگر نماینده ها اعلام آمادگی کنند، برای فعال شدن آنها در فروش بیمه های زندگی به آنها آموزش خواهیم داد.

وی ادامه داد: طرح لودستون پلاس از جمله طرح های اثرگذاری است که می توان با آن به رشد فروش بیمه های زندگی اقدام کرد.

مدیر بیمه های زندگی بیمه تعاون همچنین مطرح کرد: امسال بنا داریم که جشنواره فروش بیمه های زندگی را به صورت استانی برگزار کنیم.

ضرورت پویایی نماینده ها در رشته باربری

سهیلا شرفی، مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیما نیز در بخش مربوط به سخنان خود اظهار داشت: در این رشته ما از ابتدای امر، اجازه صدور را به نماینده ها تخصیص می دهیم.

وی ادامه داد: همچنین در این رشته لازم است نماینده ها پویاتر باشند و با فعالیت خودشان زمینه توسعه همکاری را فراهم سازند.

دوره های آموزشی تخصصی در راه است

عسل اشتری، مدیر بیمه های مسئولیت و مهندسی بیمه تعاون هم در بخش مربوط به سخنان خود توضیح داد: سال گذشته دوره های آموزشی برای شعبه شرق داشتیم و امسال بنا داریم دوره هایی ویژه هر دو شعبه داشته باشیم.

بیمه های برتر بیمه تعاون را معرفی کنید

رزا سعیدی، مدیر بیمه های درمان بیمه تعاون نیز در سخنان خود بیان داشت: ارتباط شبکه فروش با شعبه و ستاد باید تقویت شود و آنها از طرح ها نیز آگاهی بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون بیمه مسافرتی بیمه تعاون، یکی از بهترین بیمه های بازار بوده و فرایند صدور آن نیز بسیار سریع انجام می شود.

مدیر بیمه های درمان بیمه تعاون همچنین تشریح کرد: بیمه کسب و کارهای کوچک نیز از دیگر طرح های بیمه تعاون است که برای بسیاری از کارگاه ها می تواند مناسب باشد.

سعیدی در ادامه مطرح کرد: متأسفانه نسبت به طرح های مذکور در استان تهران بی توجهی صورت می گیرد و ما در استان های دیگر، بیشتر گرایش به این طرح ها را شاهد هستیم که امیدواریم در ادامه این عملکرد به نحو مطلوب تری مورد تصحیح قرار گیرد.

وی همچنین توضییح داد: ما در بحث فروش اقساطی ملزم به دریافت تضامینی هستیم، لکن تلاش می کنیم که مبتنی بر گروه های خاص، راهکارهای دیگری را نیز راه اندازی کنیم.

ظرفیت نگهداری شرکت افزایش یافت

الهام وفائی، سرپرست بیمه های اتکایی بیمه تعاون هم در سخنان خود تشریح کرد: ظرفیت نگهداری شرکت افزایش پیدا کرده و مبتنی بر آن، پورتفوی شرکت نیز افزایش پیدا خواهد کرد که بر این اساس، قراردادهای بهتری را نیز می توانیم تحت پوشش داشته باشیم.

گفتنی است بیمه تعاون در استان تهران ۱۴۲ نماینده جنرال و ۱۲۰ نماینده بیمه های عمر دارد که بناست تا پایان سال هر کدام به ۲۰۰ نماینده برسد.

قابل ذکر است که شاهین حسینی، مدیریت شعبه غرب، لیلا رزاقی، سرپرستی شعبه شرق و زهرا غلباش اینانلو، مدیریت شعبه تخصصی بانک توسعه تعاون این شرکت در استان تهران را برعهده دارند.

شایان توجه است که سلسله دیدارهای یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون با کارکنان، نمایندگان و کارگزاران همواره به صورت مستمر در جریان بوده و در سال ۱۴۰۲ نیز این دیدارها با هدف «بررسی راهکارها و اتخاذ تدابیر جدید برای دستیابی به اهداف و استراتژی های سازمانی و نیز شناسایی نقطه نظرات، چالش ها و مشکلات نمایندگان و ارائه پیشنهادات» در استان های اردبیل و اصفهان، صورت پذیرفته است.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *