کاربردهای رایج معاملات آپشن در بازار ارز دیجیتال

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش بازار، معاملات آپشن (اختیار معامله) نوعی از معاملات است که برای پوشاندن ریسک‌های معاملات در بازارهای ارز دیجیتال، سهام و شاخص‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این معاملات در مدت زمان کوتاهی قابل اجرا هستند که از طریق پلتفرم‌هایی مانند بکت وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اند. البته باید بدانید تاریخچه این معاملات و قراردادها بسیار قدیمی است و زمان آن به یونان قدیم می‌رسد.

البته در همینجا به این نکته اشاره می‌کنیم این متن محتوا هیچ‌گونه پیشنهادی به خرید کوین مربوطه و سرمایه‌گذاری روی آن نبوده و هر گونه معامله و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید توسط افراد آموزش‌دیده و باتجربه انجام شود.

آشنایی با معاملات آپشن ارز دیجیتال

معاملات آپشن نوعی ابزارهایی هستند که در بازارهای ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند و به خریدار حق خرید یا فروش دارایی را در یک تاریخ و بر اساس قیمتی که از پیش تعیین شده است، می‌دهند. اختیار خرید که در بازارهای مالی به‌عنوان Call نیز شناخته می‌شود، به دارندگان اجازه خرید می‌دهد و اختیار فروش که در بازارهای مالی Put نامیده می‌شود، حق فروش را به آن‌ها می‌دهد. معامله‌گری که قرارداد اختیار خرید را خریداری می‌کند، فردی خوش‌بین است و انتظار دارد که قیمت‌ها به‌زودی در بازارهای مالی افزایش پیدا کنند؛ اما معامله‌گر قرارداد فروش بر این باور است که به‌زودی شاهد افت قیمت در بازارهای مالی هستیم. از طرف دیگر، مفهوم دیگری به نام قراردادهای تسویه نشده یا Open Interest وجود دارد که منظور تمامی قراردهای خرید و فروش را پوشش می‌دهد که صورت گرفته‌اند؛ با وجود این، هنوز با استفاده از قرارداد دیگری سربه‌سر نشده‌اند.

با اختیار معامله کمتر ضرر کنید!

معاملات آپشن به شما کمک می‌کنند ضرر خود را در بازارهای ارز دیجیتال به حداقل برسانید. به‌طور مثال، شما تحلیل کرده‌اید که در دو ماه آینده قیمت بیت‌ کوین افزایش پیدا می‌کند و از ۱۹ هزار دلار به ۲۲ هزار دلار می‌رسد و بر همین اساس می‌خواهید یک عدد بیت‌ کوین خریداری کنید. برای این کار می‌توانید به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید و بیت‌ کوین را خریداری کنید؛ اما اگر در این میان قیمت بیت‌ کوین به هر دلیلی سقوط کند و تحلیل شما اشتباه باشد و قیمت به ۱۲۰۰۰ دلار برسد، شما شدیدا ضرر کرده‌اید.

برای جلوگیری از رخداد این امر می‌توانید به صرافی‌ای که معاملات آپشن را انجام می‌دهد، مراجعه کنید. باتوجه‌به این موضوع که شما تصور می‌کنید قیمت بیت‌ کوین روند صعودی دارد، باید از قرارداد خرید استفاده کنید و در این قرارداد مشخص می‌کنید که یک بیت‌ کوین می‌خرید و در دو ماه آینده قیمت آن افزایش پیدا می‌کند و قیمت هر بیت‌ کوین به ۲۲ هزار دلار می‌رسد و برای اینکه به فروشنده تضمین بدهید، مبلغ ۴۰۰ دلار به او پرداخت می‌کنید. در این صورت، در شرایطی که قیمت دلار روند افزایشی داشت، شما با پرداخت ۲ هزار دلار صاحب بیت‌ کوین می‌شوید و می‌توانید آن را بفروشید و سود خوبی را به‌دست بیاورید.

درصورتی‌که تحلیل بازار به درستی پیش نرفت و قیمت بیت‌ کوین روند نزولی داشت، شما تنها ۴۰۰ دلار ضرر کرده‌اید. این مسئله سبب می‌شود سرمایه شما از دست نرود و به خوبی بتوانید در دنیای معاملات و بازارهای مالی حضور داشته باشید و با معاملات مختلف و هدفمند، سود خود را به میزان زیادی افزایش دهید.

معاملات آپشن

نحوه کار معاملات آپشن ارز دیجیتال

کسانی که برای این معاملات اقدام می‌کنند، باید با استراتژی‌های خرید و فروش آشنایی داشته باشند و به شرایط بازار مسلط باشند. هر معامله‌گر بر اساس انتظاری که از بازار دارد، یکی از آپشن‌های قرارداد اختیار خرید یا فروش را انتخاب می‌کند (اختیار خرید انتظار افزایش قیمت‌ها و اختیار فروش انتظار فروش قیمت‌ها).

چرا باید از استراتژی اختیار معامله استفاده کنیم؟

استراتژی اختیار معامله می‌تواند شرایط بسیار مطلوبی را برای معامله به وجود بیاورد، به همین دلیل، همواره به تریدرها پیشنهاد می‌شود دانش خود را در مورد این روش معاملاتی بالا ببرند و سپس اقدام به خرید و فروش کنند. دلایلی که پیشنهاد می‌شود استراتژی معاملات آپشن مدنظر قرار گیرد، به شرح زیر هستند:

  • مدیریت ریسک در بازارهای دیجیتال: همانطور که می‌دانید دنیای ارزهای دیجیتال دنیای پر از ریسک است و هرگز هیچ شخصی نمی‌تواند بگوید تمامی تحلیل‌هایی که از بازار دارد، درست است و هیچ‌گونه خطری برای او وجود ندارد. به همین دلیل، با استفاده از این روش به خوبی می‌توان بر ریسک‌های بازار غلبه کرد.

  • انجام معاملات پرریسک و جلوگیری از ضرر زیاد: گاهی برخی از معاملات بسیار پر ریسک هستند و همین امر باعث می‌شود که معامله‌گران به راحتی نتوانند وارد معامله شوند. با استفاده از استراتژی معاملات آپشن به خوبی می‌توان وارد این معاملات شد و شانس خود را امتحان کرد. درصورتی‌که تحلیل‌های شما از بازار درست نباشد، باز هم مبلغ زیادی را از دست نمی‌دهد؛ اما بی‌شک در این میان تجربه شما به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند.

البته باید در اینجا به نکته بسیار مهمی اشاره کنیم. انجام معاملات آپشن هرگز بدین معنا نیست که این کار تمامی ریسک‌ها را پوشش می‌دهد و شما در طول معامله هیچ‌گونه ضرری نمی‌کنید. باتوجه‌به این مسئله که دنیای ارز دیجیتال دنیای پر از نوسان است، درصورتی‌که تحلیل‌های شما به خوبی پیش نرود، ممکن است در یک معامله مبلغ زیادی را از دست دهید. با وجود این، شما باید از این استراتژی مانند روش‌های دیگر در جایگاه مناسب خود استفاده کنید. به همین دلیل، ابتدا باید دانش خود را در این زمینه بالا ببرید و با کسانی که این معاملات را انجام داده‌اند مشورت کنید، سپس برای انجام این معاملات اقدام کنید.

کاربردهای رایج معاملات آپشن در بازار ارز دیجیتال

برای انجام معامله اختیار به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد معاملات آپشن در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این معاملات برای کاهش ریسک در بازارهای مالی از جمله بازارهای ارز دیجیتال به‌کار می‌رود و به شما کمک می‌کند در این مسیر به سود خوبی برسید. اگر به دنبال صرافی معتبری برای انجام معاملات اختیار هستید، می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید. این صرافی از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است و امنیت را در سطح بسیار بالایی برای معامله‌گران به‌وجود می‌آورد. همچنین، پشتیبانی این صرافی بسیار بالاست و به شما اطمینان می‌دهد همواره شخصی حضور دارد که پاسخگوی شما باشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *