درد بی درمان سوختگی در ایران

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی و به نقل از پایگاه خبری معاصر، محمدجواد فاطمی رئیس هیئت مدیره جمعیت حمایت از بیماران سوخته(ققنوس) گفت: افرادی می‌سوزند و بی صدا می‌میرند و یا معلول می‌شوند و از خانه بیرون نمی‌روند.

شخصی که می‌سوزد اول به جسم او صدمه وارد می‌شود، قسمت های مختلف بدنشان چسبندگی و خارش شدیدی دارد و درد زیادی را تحمل می‌کنند، عملکرد قسمت های مختلف بدنشان دچار اشکال می‌شود، تمام این ها باعث می‌شود فرد از نظر جسمی ناتوان شود.

مدت بستری این بیماران طولانی است، گاهی چندماه طول می‌کشد تا زخم ها خوب شوند.

پانسمان این افراد بسیار گران است و تحت پوشش بیمه نیست،کار درمانی هم نیز تحت پوشش بیمه نیست، مشاوره ها هم تعداد اندکی را قبول می‌کنند و و مابقی آن تحت پوشش بیمه نیستند، پماد هایی که برای سوختگی و بهتر شدن جای سوختگی و زخم استفاده می‌شود هم تحت پوشش بیمه نیست.

مریم فردی که دچار سوختگی شده است:

من ده ساله بودم که برادر بزرگم به من گفت فاضلاب حمام گرفته شده و باید با کپسول گاز را بازش کنیم.ماهم کپسول را برداشتیم و به حمام بردیم،شلنگ را وصل کردیم و حدودا بعد از یک ساعت آتیش سوزی شد و چهار تا خواهر سوختیم.

من آخرین نفر بودم که ۲۰درصد سوختگی پیدا کردم.بعد از حادثه ۲ماه در بیمارستان به دنبال درمان بودم،اما بهتر نشدم.

هیچ بیمارستان خصوصی بخش سوختگی ندارد. چرا ؟ چون انها مریض های فقیری هستند چطور در بخش خصوصی بخوابند و درمان شوند.دانشگاه ها هم تمایلی به داشتن بخش سوختگی ندارند.درمان هایی که داریم استاندارد نیست.

از نظر پزشکی در بخش سوختگی در کشور پیشرفت زیادی نکرده‌ایم.

در این بخش بیمارستانی  مرگ و میر بالایی داریم.یک اصل در زمینه ی سوختگی داریم : حق نداریم حرمت هیچ بیمار سوختگی را زیر سوال ببریم به همین دلیل انجمن تاحالا حتی عکس یک بیمار سوختگی را منتشر نکرده.

خبرنگار: مهتاب صمدی



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *