درخواست فوری کمیسر حقوق بشر درباره بمباران گسترده غزه

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از فارس؛ کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز جمعه خواستار تحقیق درباره بمباران‌های کور رژیم اسرائیل در مناطق دارای تراکم جمعیتی بالا در نوار غزه شد. 

والکر تارک گفت: «بمباران گسترده غزه توسط اسرائیل از جمله از طریق استفاده از سلاح‌های انفجاری دارای قدرت تخریبی بالا در مناطق متراکم جمعیتی به وضوح دارای اثرات مرگبار انسانی است.»

وی اضافه کرد: «ما نگرانی‌هایی بسیار جدی داریم مبنی بر اینکه این حملات به حد حملات کوری که ناقض قوانین بین‌المللی هستند برسند.

وی درباره اینکه اسرائیل از چه سلاح‌هایی استفاده می‌کند توضیح نداد. 

این در حالی است که «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، امروز (جمعه)، خبر داد که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به ۱۱ هزار و ۷۸ شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است.

القدره در عین حال خبر داد از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

 

دفتر رسانه‌ای دولت در غزه، امروز، همچنین از شهادت ۱۳ فلسطینی و برجا ماندن ده‌ها زخمی در بمباران مجتمع پزشکی «الشفاء» توسط اشغالگران خبر داده بود. جنگنده‌های اسرائیلی تنها صبح امروز ۴ حمله به درمانگاه‌های صحرایی این بیمارستان داشتند.

تانک‌های زرهی ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان‌های «الرنتیسی» و «النصر» برای کودکان، و دو بیمارستان دیگر فعال در حوزه چشم‌پزشکی و سلامت روان را از هر طرف به محاصره درآورده‌اند.

به گفته منابع خبری، هزاران بیمار، کارکنان بیمارستان، کادر درمان و آوارگان بدون آب و غذا در بیمارستان ها گرفتار شده و هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

 

القدره با اشاره به اینکه نیروهای رژیم صهیونیستی در ساعات گذشته، ۱۲ کشتار انجام دادند که ۲۶۰ نفر به شهادت رسیدند، گفت: «دو هزار و ۷۰۰ نفر مفقود شده‌اند که هزار و ۵۰۰ نفر از آنان کودکانی هستند که همچنان زیر آوار قرار دارند».

وی با اشاره به شهادت ۱۹۸ نفر از کادر درمان و انهدام ۵۳ آمبولانس، خاطر نشان کرد: «اسرائیل ۱۳۵ مرکز درمانی را هدف قرار داده و ۲۱ بیمارستان را هم از مدار فعالیت خارج کرده است».

ساعتی پیش، «کتائب القسام» شاخه نظامی حماس، جنبش حزب‌الله لبنان و «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با حملات موشکی به پایگاه‌های نظامی اسرائیلی و همچنین شهرک‌های اشغالی از جمله تل‌آویو و اشدود، جنایت ارتش رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه را پاسخ دادند.

 

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *