دومین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت «توسعه صنایع و معادن کوثر»

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

دومین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت «توسعه صنایع و معادن کوثر» را آنلاین ببینید.

📺پخش زنده این نشست خبری 

https://www.aparat.com/ifb/live

❇️دومین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر  در فرابورس ایران 

🖌به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، حمیدرضا جعفری، معاون برنامه‌ریزی سازمان اقتصادی کوثر و نماینده سهامدار عمده در ابتدای این نشست گفت:

🌀پذیرش شرکت کتوسعه در سال ۹۹ انجام شد که طی این دوره، امکان عرضه فراهم نبود. سرانجام با همکاری فرابورس امروز برای عرضه سهام آماده شدیم.

✔️عرضه سهام در بازار سرمایه به عنوان یکی از سیاست‌های مهم سازمان اقتصادی کوثر برای شفافیت مالی، تامین مالی ، افزایش انضباط مالی و …. است.

🌀کتوسعه هشتمین شرکت این سازمان است که وارد بازار سرمایه شده است.

✔️سازمان کوثر یک هلدینگ اقتصادی چند رشته‌ای است که حوزه غذایی، ساختمانی، مالی و نیروگاهی فعال دارد که وارد بازار سرمایه شده‌اند. زنجیره ارزش برای این هلدینگ ارزش دارد.

🌀در حوزه معدن هم کتوسعه به عنوان اولین شرکت فعال در صنعت سنگ‌های زینتی ساختمان در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

📺پخش زنده این نشست خبری هم‌اکنون از آپارات فرابورس 

https://www.aparat.com/ifb/live

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، جعفری نماینده سهامدار عمده در ادامه با بیان اینکه سیاست اول سهامدار عمده در کتوسعه بحث افزایش تولید است، افزود:

🌀بحث مدیریت استراتژیک هزینه، کاهش بهای تمام شده و صادرات نیز از اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان اقتصادی کوثر برای همه زیر مجموعه‌هایش است.

✔️همچنین خروج از بنگاه‌داری، هوشمندسازی، مهار تورم نیز از دیگر سیاست‌های اصلی این مجموعه است.

🌀رشد #سودآوری تا ۱۰۰ درصد در هر سال برای همه شرکت‌های زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر انجام می‌شود. کتوسعه هم سال گذشته سود ۱۸۰ میلیارد تومانی داشته و امسال تحقق سود بالای ۳۰۰ میلیارد تومان به کتوسعه تکلیف شده است.

✔️ذخایر شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر تا ۱۰۰ سال ظرفیت دارد. معادن این شرکت ثبت جهانی شده و  از بزرگترین معادن کشور در اختیار این شرکت است. به همین دلیل برای این مجموعه بحث‌های حمایتی به طور جدی پیگیری می‌شود.

جزئیات عرضه اولیه کتوسعه

جعفری معاون برنامه‌ریزی سازمان اقتصادی کوثر در ادامه، روش عرضه اولیه کتوسعه را ترکیبی اعلام کرد و گفت:

✔️کشف قیمت نیز به صورت حراج خواهد بود.

▪️نکته مهم این است که سازمان اقتصادی کوثر شرکت‌های خود را بعد از عرضه در بازار سرمایه رها نمی‌کند بلکه با وسواس و حساسیت بیشتری پیگیری می‌کند.

✔️سازمان اقتصادی کوثر سهامدار خوش نامی در بازار است و سهام زیرمجموعه این سازمان همیشه مورد حمایت است.

🌀ارزش دارایی ما تحت عنوان قیمت سهم برای شرکت‌های زیر مجموعه سازمان مهم است و تابلوهای بازار سرمایه دائما توسط ما رصد می‌شود.

✔️قبل از عرضه اولیه برنامه افزایش سرمایه مطرح بود که فعلا متوقف شده تا پس از عرضه سهام در دستور کار قرار بگیرد.

🌀در حوزه #تقسیم_سود نظر هم سهامدار عمده تقسیم سود حداکثری بوده و سیاست اصلی سازمان همین است. مگر اینکه منافاتی با برنامه‌های توسعه‌ای داشته باشد مثل افزایش سرمایه از سود تقسیمی که معافیت مالیاتی دارد و ما قطعا از این ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

📺پخش زنده این نشست خبری هم‌اکنون از آپارات فرابورس 

https://www.aparat.com/ifb/live

علی سلگی مدیر عامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر در ادامه این نشست به تشریح سیاست‌های راهبردی این مجموعه پرداخت و گفت: 

🌀از مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی شرکت ورود به بازار سرمایه بود که در حال تحقق است.

✔️ تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی نیز از دیگر سیاست‌های راهبردی این مجموعه است.

▪️فعالیت‌های صادراتی شرکت به صورت جدی در مردادماه آغاز می‌شود. البته در حال حاضر صادرات‌های محدود به روسیه و چین داریم که با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی این روند سرعت خواهد گرفت.

📺پخش زنده این نشست خبری هم‌اکنون از آپارات فرابورس 

https://www.aparat.com/ifb/live

محمد محمدی، نماینده ارزش گذاری از تامین سرمایه امید نیز در این نشست گفت: تامین سرمایه امید به عنوان متعهد خرید و مشاور ارزش‌گذاری در این عرضه اولیه حضور دارد.

🌀کتوسعه پتانسیل‌ها و مزیت‌های زیادی دارد و عمده محصولات شرکت در قالب سنگ‌های کوپ به فروش می‌رسد. بحث پیشبرد فعالیت‌های این شرکت در #طرح‌های_توسعه درخصوص اینکه سنگ بریده به فروش برسد، ارزش افزوده زیادی برای این مجموعه به همراه خواهد داشت.

▪️همچنین شرکت از محدوده‌های معدنی جدیدی می‌تواند در آینده منتفع شود.

✔️ تامین سرمایه امید سه مدل #ارزش‌گذاری را برای کتوسعه انجام داده و نهایتا ۲ هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان عدد ارزش‌گذاری این شرکت است.
فرزاد نبی‌زاده نماینده بازارگردان از شرکت سبدگردانی آوای فراز در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان بازارگردان کتوسعه نقش‌آفرینی می‌کند، گفت:

🌀سبدگردان آوای فراز، جزو شرکت‌های زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر بوده و حدود ۳ سال است که در بازار سرمایه فعال است.

▪️در حال حاضر بازارگردانی هفت نماد بورسی و فرابورسی توسط این شرکت انجام می‌شود. ارزش بازار این نمادها حدود ۱۷هزار میلیارد تومان است که با ورود کتوسعه این عدد افزایش خواهد یافت.

✔️سیاست مهم صندوق، اجرای تعهدات #بازارگردانی است اما عملکرد نشان می‌دهد که دراکثر نمادها بازدهی‌های بالای ۵۰ درصد را محقق کردیم. ضمن اینکه مسئولیت بازارگردانی هم به خوبی اجرا شده است.

🌀#ترکیب_پرتفو این شرکت، ۳۰ درصد زراعت، ۲۵ درصد غذا، ۴ درصد برق و گاز و ۱.۵ درصد سرمایه گذاری است.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *