واکنش آمریکا به برنامه عملیات نظامی اسرائیل در رفح

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا؛ پاتل در کنفرانسی خبری گفت: هم‌اکنون انجام عملیات بدون برنامه‌ریزی و بی فکر در محلی که سرپناه میلیون‌ها نفر است فاجعه‌بار خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی فوق‌العاده دقیقی انجام نگرفته باشد، از چنین عملیاتی حمایت نخواهیم کرد.
پاتل همچنین عنوان کرد که سازمان ملل شواهدی مبنی بر برنامه‌ریزی جدی رژیم صهیونیستی در ارتباط با عملیات‌های نظامی پیشنهادی در رفح دریافت نکرده است.

منابع رسانه‌ای صهیونیستی چندی پیش گزارش دادند که مقامات رژیم اشغالگر در حال بررسی مراحل و مقدمات حمله نظامی احتمالی به شهر رفح در جنوب نوار غزه پس از تکمیل حملات آن در خان یونس هستند.
شبکه عبری «کان» به نقل از منابع سیاسی صهیونیست در این باره مدعی شد: پیش از آغاز عملیات نظامی در رفح ساکنان از آنجا خارج خواهند شد.

این منابع همچنین اعلام کردند، رژیم صهیونیستی در حال بررسی امکان بازگشت ساکنان غزه از جنوب نوار غزه به شمال این باریکه است و شاید این طرح در ابتدا تنها شامل زنان و کودکان شود. طبق این گزارش، جنبه دیگری که در حال بررسی است، خارج کردن ساکنان از رفح و انتقال آنها به سایر نقاط نوار غزه با هدف رفع ازدحام جمعیت در نزدیکی مرز مصر است.

پیش از این نیز یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفته بود که هدف بعدی ارتش رژیم صهیونیستی حمله به رفح در نزدیکی مرز مصر است.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *