دردسرهای تازه اسپانسر استقلال

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش آرمان ملی به نقل از خبرانلاین، مدتی پیش بود که اعلام شد فروشگاه «کوروش کمپانی» که گوشی‌های موبایل خارجی را به صورت پیش‌خرید و البته با قیمتی پایین‌تر از قیمت کارخانه در ایران می‌فروخت، کلاهبرداری بزرگی کرده و بعد از گرفتن پول از مردم، گوشی‌ها را به آنها تحویل نداده و کمی بعد هم دفتر این تخلیه شده و مالک کمپانی هم از ایران فرار کرده است.

این اتفاق از دو جهت با فوتبال ایران ارتباط دارد. اول این که چند نفر از فوتبالیست‌های معروف ایران برای این کمپانی تبلیغ کرده بودند. اما مساله دوم که اهمیت بیشتری دارد این است که یک شرکت که مدل فروش محصولاتش شباهت زیادی به مدل فروش کوروش کمپانی دارد اسپانسر باشگاه استقلال است و چند روز پس از تعطیلی کوروش کمپانی شایعاتی هم درباره این مجموعه مطرح شد.

در اولین روزهای پس از تعطیلی کوروش کمپانی، اتفاق مهمی افتاد و باعث نگرانی باشگاه استقلال، هواداران این تیم و کسانی که از اسپانسر این باشگاه گوشی خریده بودند، شد. تا بازی اول استقلال و صنعت نفت آبادان نام این اسپانسر با فونت درشت و پشت پیراهن استقلال دیده می‌شد. اما پس از انتشار زمزمه‌ها و شایعات درباره این شرکت، در بازی استقلال و ملوان در بندر انزلی نام و نشان این اسپانسر از پشت پیراهن به روی شانه‌ها منتقل و البته با فونتی کوچک‌تر حک شد که البته مشخص شد بر اساس توافقات بین باشگاه و اسپانسر بوده است.

کمی بعد هم خبر رسید صفحه این شرکت در اینستاگرام مسدود شده که خود موسوی گفت به خاطر مشکلات کپی رایتی بوده است. روند این اتفاقات و خبرها و شایعات به شکلی پیش می‌رفت که نگرانی‌ها را درباره تکرار ماجرای «کوروش کمپانی» بیشتر و بیشتر می‌کرد. اما باشگاه استقلال در دو بازی بعدی‌اش مقابل سپاهان در لیگ برتر و مس رفسنجان در جام حذفی از همان پیراهن‌های بازی با ملوان یعنی تبلیغ روی شانه‌ها و با فونت کوچک‌تر استفاده کرد.

البته که هنوز هیچ مدرکی دال بر تخلف اسپانسر باشگاه استقلال ارائه نشده و ظاهرا این اسپانسر به بخش قابل توجهی از تعهداتش نسبت به باشگاه عمل کرده است. آن طور که مشخص شده باشگاه استقلال حدود ۸۰ درصد از هزینه‌ قرارداد خود را از اسپانسر خود گرفته است. دیروز هم خبرگزاری ایسنا با مهدی اسدی رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت ایران مصاحبه‌ای درباره اسپانسر باشگاه استقلال انجام داد که این مصاحبه نکات قابل توجهی دارد.

اسدی در این باره گفته است: «اسپانسر باشگاه استقلال واردکننده حتی یک موبایل هم نیست و مانند کوروش کمپانی همه تلفن‌ها را از فروشندگان موبایل داخلی تهیه و به مردم عرضه می‌کند. تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا جلوی تکرار ماجرای کوروش کمپانی گرفته شود و هفته آینده جلسه‌ای میان تیم حقوقی انجمن با وکلای باشگاه استقلال در رابطه با اسپانسر آنها داریم.»

البته او گفته است جلوی اینماد – نماد اعتماد الکترونیکی – موبایل موسوی گرفته شده و در حال حاضر “اینماد” این شرکت مسدود شده اما فعالیت های موبایل موسوی همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد، به خاطر ماجرای کورش کمپانی، این اتفاق افتاده است.

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *