فرصت ویژه مولدسازی دارایی‌های دولت از کانال بورس

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، حسین محمودی اصل، کارشناس بازار سرمایه طی مصاحبه ای با تاکید بر اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت از طریق بورس حرکت بسیار ارزشمندی است، گفت: برای اینکه دروازه اطلاع‌رسانی و برخی ابهام‌ها برطرف و اعتماد مردمی ایجاد شود، بهترین بستر برای مولدسازی دارایی‌های دولت بورس کالا است.

جلوگیری از دلالی و سفته‌بازی
وی با اشاره به این که بورس بستری برای انجام معاملات در یک محیط شفاف و رقابتی است، گفت: اگر دولتی اقدام به عرضه کالا در بورس کند، ضمن ایجاد شفافیت از دلالی و سفته‌بازی جلوگیری خواهد کرد.

ایجاد رقابت و شفافیت
محمودی اصل در ادامه اطمینان‌بخشی به مردم و جامعه را از دیگر مزایای مولدسازی دارایی‌های دولت از طریق بورس برشمرد.

هدایت نقدینگی
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با تاکید بر اینکه هدایت نقدینگی از سوی بازار سرمایه به سمت تولید یک ضرورت است، اظهار داشت: بخش اعظم سرمایه‌گذاری‌ها در کشور باید در بازار سرمایه صورت گیرد تا حوزه تولید هم از آن بهره‌مند شود.

طرح مالیات بر سوداگری نهایی شود
محمودی اصل تصریح کرد: بحث حمایت از سرمایه‌گذاران و تصویب طرح مالیات بر سوداگری مانع از سرگردانی سرمایه‌ها در کشور خواهد شد.
وی با بیان این که بازار سرمایه تاثیر قابل توجهی در حرکت جریان نقدینگی و رشد و توسعه اقتصادی دارد، تصریح کرد: این نگاه اخیرا در بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته است. چنانچه رابطه منطقی بین بازار مالی و سایر بخش‌های اقتصادی وجود نداشته باشد، احتمال بروز اختلالات در ساز و کار اقتصاد وجود خواهد داشت.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *