آغاز پذیره‌نویسی ۲ صندوق بخشی و یک صندوق سهامی

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش صدای بانک از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، پذیره‌نویسی تعداد ۱۹۸ میلیون واحد از واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری بخشی فلز فارابی در نماد معاملاتی فلزفارابی از امروز دوشنبه به مدت ۵ روز کاری آغاز شد که روش این پذیره‌نویسی، عرضه به قیمت ثابت است. 

موسسین این صندوق بخشی، شرکت سبدگردان فارابی و کارگزاری فارابی هستند و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی الگوریتمی امید فارابی نیز بازارگردانی این صندوق را بر عهده دارد.

همچنین از امروز به مدت سه روز کاری شاهد پذیره نویسی ۱۹۸ میلیون واحد از واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری بخشی فلزات رویین در نماد معاملاتی رویین خواهیم بود. 

حداقل سرمایه این صندوق بخشی (در سهام) ۲۰ میلیارد تومان و حداکثر سرمایه آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

از ارکان این صندوق می‌توان به شرکت سبدگردان سورنا به عنوان موسس اصلی و مدیر صندوق اشاره کرد. صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی الگوریتمی امید فارابی نیز به عنوان بازارگردان نقش آفرینی خواهد کرد.

پیروز به بازار آمد

از دیگر اخبار مهم امروز دوشنبه سوم مهرماه، پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری امین نهایت نگر در نماد معاملاتی پیروز است. بدین ترتیب پذیره‌نویسی ۹۹۰ میلیون از یونیت‌های این صندوق از امروز کلید خورد.

از آنجا که عرضه به قیمت ثابت خواهد بود، هر واحد این صندوق با ارزش مبنای ۱۰۰۰ تومان مورد پذیره‌نویسی قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است معاملات ثانویه واحدهای این ۳ صندوق‌ پس از اتمام پذیره‌نویسی، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز خواهد شد.
منبع خبر: مدیریت ارتباطات فرابورس ایران



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *