حرکت قیمت ارز دیجیتال دوج کوین از ۲۰۱۸-۲۰۲۰ چگونه بوده است؟

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش بازار، دوج کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع باز است. این رمزارز یک آلت کوین در نظر گرفته می‌شود و در دسامبر ۲۰‍‍۱۳ با تصویر یک سگ شیبا اینو به عنوان لوگوی خود، راه اندازی شد. قیمت دوج کوین پایین بوده و عرضه آن نامحدود است و این موارد، ویژگی‌های قابل توجه دوج کوین هستند که از الگوریتم رمزنگاری استفاده می‌کند. اگر برای خرید دوج کوین به دنبال تحلیل روند قیمت DOGE هستید با ما همراه باشید.

تاریخچه دوج کوین

جکسون پالمر (Jackson Palmer)، مدیر محصول دفتر ادوبی در سیدنی استرالیا، دوج کوین را در سال ۲۰۱۳ به عنوان راهی برای طعنه زدن به تبلیغات پیرامون ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. پس از دریافت بازخورد مثبت و علاقه در رسانه‌های اجتماعی، او دامنه dogecoin.com را خریداری کرد.

بیلی مارکوس (Billy Marcus)، توسعه‌دهنده نرم‌افزار در IBM نیز مایل به ایجاد یک ارز دیجیتال بود، اما در ترویج تلاش‌های خود با مشکل مواجه شد. مارکوس با پالمر همکاری کرد تا نرم افزاری را در پشت یک دوج کوین واقعی بسازد.

مارکوس کد دوج کوین را بر اساس لاکی کوین، مشتق شده از لایت کوین نوشته بود و در ابتدا از یک پاداش تصادفی برای استخراج بلاک استفاده می‌کرد، اگرچه در مارس ۲۰۱۴ به یک پاداش ثابت تغییر کرد. دوج کوین از فناوری رمزگذاری لایت کوین استفاده می‌کند و یک کوین با مکانیزم اثبات کار (PoW) است.

اثبات کار اساس کار بسیاری از ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد و امکان اجماع ایمن و غیرمتمرکز را فراهم می‌آورد.

پالمر و مارکوس این کوین را در ۶ دسامبر ۲۰۱۳ به بازار عرضه کردند. دو هفته بعد در ۱۹ دسامبر، ارزش این ارز دیجیتال ۳۰۰ درصد افزایش یافت. زیرا قیمت دوج کوین به دلیل سیاست چین برای منع بانک‌هایش از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تقویت شد.

ورود دوج کوین به جریان اصلی

ارزش دوج کوین طی حبابی که در پایان سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسید، سر به فلک کشید و در طول سال ۲۰۱۸ همراه با دیگر ارزهای دیجیتال کاهش یافت. در آن زمان، ارزش بازار این ارز دیجیتال برای اولین بار از یک میلیارد دلار فراتر رفت.

در تابستان ۲۰۱۹، علاقه‌مندان به دوج کوین زمانی که صرافی ارز دیجیتال بایننس این رمزارز را فهرست کرد، از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدند و در پی توییت رمزآلود ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا (TSLA)، بسیاری گفتند که او مهر تایید به این ارز دیجیتال زده‌ است.

حرکت قیمت ارز دیجیتال دوج کوین از ۲۰۱۸-۲۰۲۰ چگونه بوده است؟

زیرساخت‌های دوج کوین تمرکز اصلی توسعه‌دهندگان ‌کوین‌های داوطلب نبوده است. در حقیقت این ارز دیجیتال به دلیل جامعه فعال ماینرها به فعالیت و تجارت خود ادامه می‌دهد. زاکاری ماشیاک (Zachary Mashiach) از کریپتو آی کیو (CryptoIQ) اشاره می‌کند که بسیاری از ماینرهای اسکریپت (Scrypt) هنوز هم دوج کوین را به سایر ارزهای دیجیتال اسکریپت ترجیح می‌دهند.

ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱ آشکارا از دوج کوین حمایت کرد و در توییتی نوشت که با توسعه‌دهندگان این کوین برای بهبود کارایی تراکنش‌ها کار می‌کند. بنیانگذار اسپیس ایکس یک نظرسنجی در رسانه‌های اجتماعی انجام داد و از مشتریان تسلا پرسید که آیا این باید دوج کوین را به عنوان روشی برای پرداخت بپذیرد یا خیر.

در اکتبر سال ۲۰۲۱، سینمای زنجیره‌ای ای ام سی (AMC Entertainment Holdings) اعلام کرد که دوج کوین را برای خرید کارت هدیه دیجیتال می‌پذیرد و ابزاری را به این ارز دیجیتال مبتنی بر میم اضافه می‌کند.

در آگوست ۲۰۲۲، دوج کوین از نظر رتبه‌بندی ارزش بازار، با ارزش بازار ۸.۴ میلیارد دلاری در رتبه ۱۱ جهان قرار داشت.

شکست‌های دوج کوین

در سال ۲۰۱۵ جامعه این ارز دیجیتال تأسیس و راه‌اندازی شد. اما جکسون پالمر با استناد به یک «جامعه سمی» که حول این کوین و پول تولید شده، رشد کرده بود، دوج کوین را ترک کرد.

الکس گرین، با نام مستعار رایان کندی، یک شهروند بریتانیایی است که یک صرافی دوج کوین به نام مولاه (Moolah) ایجاد کرده است. او در جامعه به عنوان یک انعام دهنده مجلل شناخته می‌شد که طبق گزارش‌ها به اشتباه ۱۵۰۰۰ دلار به جای ۱۵۰۰ دلار، به جمع آوری کمک مالی نسکار داد.

صرافی گرین اعضای جامعه را متقاعد کرد که مبالغ هنگفتی را برای کمک به ایجاد صرافی او اهدا کنند، اما بعداً مشخص شد که او از این کمک‌ها برای خرید بیش از ۱.۵ میلیون دلار بیت کوین استفاده کرده‌ است که به نوبه خود باعث ایجاد یک سبک زندگی مجلل برای او شد. گرین در سال ۲۰۱۵ به اتهامات متعدد تجاوزهای جنسی مجرم شناخته شد و به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

منبع: تحلیل بازار

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *