تغییر چهره بازار سرمایه با ورود شرکت‌های دانش بنیان به بورس

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، رضا خانکی، طی مصاحبه ای مهم‌ترین فاکتور برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را تقویت بخش بازاریابی و فروش دانست و گفت: ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار سرمایه و قرار گرفتن روی تابلوی بورس موجب شناخت این شرکت‌ها برای ده‌ها میلیون نفر سهامدار می‌شود.
وی افزود:شرکت‌های دانش‌بنیان با ورود به بازار سهام می‌توانند با وثیقه سهام خود از طریق بانک‌ها یا انتشار اوراق تامین مالی کنند.

رشدهای غیر تورمی
این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان به طور خاص تولید محور بوده و فناوری را پیش می‌برند، عنوان کرد: ویژگی مثبت این شرکت‌ها این است که رشدهای غیر تورمی دارند و معمولا افزایش درآمد و فروش آنها ناشی از افزایش سهم بازار و یا افزایش عملیات شرکت است.
خانکی ادامه داد:با نگاهی به بورس‌های جهان، می‌توان شاهد رشد سریع شرکت‌های دانش بنیان در اکثر کشورها بود به طوری‌که کمتر از دو دهه توانسته‌اند چهره صنایع را تغییر دهند.

تقویت مصرف داخلی فولاد با اجرای پروژه‌های عمرانی
وی تصریح کرد: هر اندازه بتوانیم صنایع دانش بنیان کشور را به بازارهای جهانی متصل کنیم به طور حتم شاهد اتفاقات مثبت در آن صنعت خواهیم بود چرا که کشورها به اشتراکات فناورمحور در فضایی گسترده نیاز دارند. البته ناگفته نماند این اتفاق در دو دهه آینده بازار سرمایه خواهد افتاد چرا که نشانه‌هایی از این موضوع در حال حاضر در کشور مشاهده می‌شود.

جذابیت برای سرمایه‌گذاران
خانکی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان به طور قابل توجهی چهره بازار را تغییر داده‌اند، افزود: ورود این شرکت‌ها به بورس جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند و بهتر است صنایع سنتی بر صنایع تکنولوژی محور سرمایه گذاری کنند.
وی در پایان با بیان اینکه هر چقدر سرمایه‌گذاری در صنعت بیشتر جذب شود به طور طبیعی علاقه کارآفرینان هم برای ادامه و توسعه فعالیت‌های بیشتر خواهد شد، مطرح کرد:کارآفرینان باید بتوانند فعالیت‌های تجاری خود را روی تابلو بورس بیاورند و هر اندازه فرایندها برای این نوع شرکت‌ها تسهیل شود علاقمندی کارآفرینان بیش از پیش خواهد بود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *