رکورد تاریخی قیمت بیت کوین شکسته شد| روند بازار همچنان صعودی است

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

بازار؛ گروه بین الملل: همانطور که از مدت ها قبل پیش بینی می شد، انتشار اخبار مربوط به آماده شدن فدرال رزرو آمریکا برای عقب نشینی از سیاست حفظ نرخ بالای بهره بانکی تاثیر مثبت ملموسی روی بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال بر جای گذاشت.

از سوی دیگر، عوامل فاندامنتال دیگری چون قانونی شدن ساز و کار صندوق های ETF بیت کوین و عقب نشینی نسبی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از مواضع سرسختانه خود در قبال ارزهای دیجیتال نیز دومین عامال تاثیرگذار بر بهبود قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای بازار بوده است.

رسیدن بیت کوین به مرحله ای حساس

با آغاز هفته کاری معاملاتی در بازارهای جهانی (دوشنبه ۴ مارس) بیت کوین موفق شد شوک بزرگی به بازار ارزهای دیجیتال وارد آورده و با رسیدن قیمت به ۶۳۸۰۰ دلار، در آستانه ثبت رکوردی تاریخی قرار گیرد. قیمت بزرگترین رمزارز بازار طی شبانه روز گذشته حدود ۳.۲۵ درصد (تا زمان نگارش این گزارش) رشد داشته و افزایش حجم اخبار مربوط به آماده شدن فدرال رزرو برای آغاز کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا نیز به سرعت روند صعودی فعلی قیمت دامن زده است.

بیت کوین موفق شده تمامی نقاط مقاومت پیش روی خود را با موفقیت شکسته و وارد مرحله ای حساس شود

اما نکته مهم اینجاست که بیت کوین موفق شده تمامی نقاط مقاومت پیش روی خود را با موفقیت شکسته و وارد مرحله ای حساس شود. با اینحال، رصد تغییرات ژئوپولیتیکی و تنش های سیاسی در جهان نیز برای فعالان بازار ارزهای دیجیتال بسیار ضروری به نظر می رسد.

کاهش شاخص دلار و رشد بازار ارزهای دیجیتال

یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار مستقیم بر روند بازار ارزهای دیجیتال، مساله مهم شاخص دلار است. همانطور که می دانیم، شاخص دلار رابطه ای معکوس با روند بازار ارزهای دیجیتال داشته و به همین دلیل، کاهش شاخص دلار مهمترین عامل افزایش قیمت بیت کوین در بازار محسوب می شود.

رکورد تاریخی قیمت بیت کوین شکسته شد| روند بازار همچنان صعودی است

همنطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، شاخص دلار در کانال ۱۰۳ قرار داشته که نمودار به خوبی نشانگر کاهش میزان شاخص از ۱۲ فوریه به این سو است. دقیقا در همین بازه زمانی، شاهد افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین در بازار بوده ایم. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که در صورت آغاز روند کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا، شاخص دلار روند نزولی خود را ادامه داده و می بایست شاهد ریزش شاخص به زیر محدوده ۱۰۰ باشیم که بر این اساس، روند صعودی قیمت ارزهای دیجیتال در بازار حفظ خواهد شد.

تاثیر تحرکات مثبت «چینلینک» بر بازار رمرزارزها

آلتکوین پرطرفدار و محبوب چینلینک در دور تازه رونق بازار ارزهای دیجیتال، از رونق و پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده است. میزان پیشرفت قیمت، معاملات و حجم بازار چینلینک تا جایی بوده که به تنهایی، یکی از محرک های مثبت بازار رمزارزها محسوب می شود. همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می شود، روند قیمت چینلینک طی بازه زمانی سه ماه گذشته کاملا مثبت و صعودی بوده و به نظر می رسد قیمت این رمزارز همچنان جای رشد بیشتر را دارد.

رکورد تاریخی قیمت بیت کوین شکسته شد| روند بازار همچنان صعودی است

اما سوال اینجاست که چرا چینلینک از پیشرفت قیمت خوبی برخودار شده و تحرکات شبکه این رمزارز چگونه بر بازار سایر ارزها نیز تاثیرگذار بوده است؟ «سرگئی نظروف» بنیانگذار و مدیرعامل چینلینک از جمله شخصیت های شناخته شده در سیستم بانکداری جهانی بوده و با توجه به آشنایی وی با سیستم بانکی، پیشنهاداتی را برای بهبود فضای تعامل میان ارزهای دیجیتال و سیستم بانکی مطرح کرده که مورد استقبال سیستم بانکداری جهانی نیز قرار گرفته است.

وی در تازه ترین اظهار نظر خود اعلام کرده که امکان توکنی سازی دارایی های فیزیکی در اختیار بانک ها و موسات مالی و اعتباری از رهگذر سیستم های مبتنی بر بلاکچین وجود داشته و چند پروژه را نیز در این راستا آغاز کرده است. وی در نظر دارد با توجه به تصویب و قانونی سازی استفاده از صندوق های ETF در بورس آمریکا، چندین پروژه مشابه برای ایجاد پیوستگی بیشتر میان دنیای دارایی های فیزیکی و مجازی را برقرار نماید.

«سرگئی نظروف» بنیانگذار و مدیرعامل چینلینک معتقد است که با راه اندازی صندوق های متنوع تر مشابه با صندوق های بیت کوینی، امکان تبادل دارایی ها میان موسسات مالی اعتباری و ارزهای دیجیتال بیشتر خواهد شد

نظروف معتقد است که با راه اندازی صندوق های متنوع تر مشابه با صندوق های بیت کوینی، امکان تبادل دارایی ها میان موسسات مالی اعتباری و ارزهای دیجیتال بیشتر خواهد شد. مجموع تحرکات چینلینک منجر به افزایش علاقمندی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری جهان به سمت دارایی های دیجیتال و پذیرش عرضه اولیه بسیاری از میم کوین ها توسط آنها شده است؛ موضوعی که تاثیر مستقیم و بزرگی روی پیشرفت قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز بر جای گذاشته است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

صبح روز دوشنبه، قیمت بیت کوین با ۰.۶۳ درصد افزایش به رقم ۶۳۵۳۵ دلار رسیده و موفق شد در محدوده بالای محور قیمت یعنی ۶۳۲۵۶ دلار قرار بگیرد. در حال حاضر، مهمترین مقاومت های پیش روی بیت کوین عبارتند از: ۶۴۲۵۵ دلار، ۶۵۲۰۴ دلار و ۶۶۳۶۲ دلار. همچنین مهمترین نقاط حمایت بیت کوین عبارتند از: ۶۱۶۰۰ دلار، ۶۰۳۷۷ دلار و ۵۸۸۶۴ دلار.

Bitcoin Price Prediction

از سوی دیگر، نکته مهمی که باید به آن توجه داشت اینکه اندیکاتورهای تکنیکال قیمت نیازمند مراقبت از دارایی ها و جلوگیری از حرکت شتابزده به ویژه برای خرید هستند. بدین معنا که مثلا اندیکاتور RSI در محدوده ۷۳ قرار دارد که نشانگر قرارگیری احتمالی قیمت بیت کوین در محدوده اشباع خرید است. اندیکاتور MACD نیز در محدوده ۹۴- قرار دارد.

در حال حاضر، ضلع بالایی الگوی مثلثی شکل گرفته عدد ۶۳۲۵۰ دلار را نشان می دهد که نقطه حمایت آن مقارن است با EMA۵۰ روزه که روی عدد ۵۸۸۱۴ دلار قرار دارد.

در حال حاضر، ضلع بالایی الگوی مثلثی شکل گرفته در نمودار عدد ۶۳۲۵۰ دلار را نشان می دهد که نقطه حمایت آن مقارن است با EMA۵۰ روزه که روی عدد ۵۸۸۱۴ دلار قرار دارد. لذا در شرایط فعلی، در صورتی که قیمت بتواند در محدوده بالای ۶۳۲۵۰ دلار موقعیت خود را تثبیت نماید،

همچنان چشم انداز قیمت صعودی به نظر می رسد. با اینحال، همانطور که گفته شد، لازم است سرمایه گذاران پیش از هرگونه ورود به بازار منتظر اصلاح قیمت بوده و سپس برای خرید اقدام نمایند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *