راهکار سازمان تامین اجتماعی برای تسویه بدهی کارفرمایان در قالب تقسیط

به گزارش پایگاه خبری دیدگاه اقتصادی،

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین حاتمی، با اعلام خبر تدوین شیوه نامه‌ای در تامین اجتماعی برای تسهیل روند تسویه بدهی کارفرمایان به این سازمان در تشریح جزییات آن، گفت: ما این موضوع را در نشستی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مطرح کردیم و در نهایت قرار بر این شد که شیوه‌نامه اجرایی آن را تدوین کنند تا امکان بازپرداخت این بدهی‌ها به صورت تصاعدی در قالب تقسیط امکانپذیر شود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این اقدام در قالب حذف جرائم و دیرکرد معوقات تامین اجتماعی و امکان تقسیط برای اصل بدهی انجام خواهد شد و زمینه تسویه و تهاتر بدهی‌های چند ساله کارفرمایان حقیقی و حقوقی را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: کارفرمایان از این طریق می‌توانند در بازه‌های زمانی ۱۲، ۲۴ و ۳۶ ماهه نسبت به تسویه بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون شهرداری‌ها از جمله بدهکاران کلان به سازمان تامین اجتماعی هستند که بارها تقاضای تقسیط و تهاتر بدهی‌های خود را داشته‌اند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این روش نه تنها به نفع کارفرمایان و شهرداران است بلکه باعث پایدارسازی منابع سازمان تامین اجتماعی نیز خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *